هزار و پانصد کودک دچار سوتغذیه تحت حمایت برنامه بهبود تغذیه این نهاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: برنامه مشارکتی حمایتی بهبود وضع تغذیه کودکان با ظرفیت 1500کودک وبا مشارکت کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی در یازده شهر استان در حال اجرا است.

طهماسب‌پور با بیان اینکه به این کودکان سبد غذایی تعلق می گیرد افزود : ارزش هر سبد غذایی در هر ماه برابر با 600 هزار ریال است که به هر کودک تعلق می‌گیرد و این اعتبار از سوی کمیته امداد مرکز ارسال می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران،گفت:بیشترین کودک بهرمند از سبد کالا در شهرستانهای سوادکوه ،نکا، گلوگاه ،رامسر وساری(بخشهای دودانگه وچهاردانگه) می باشند.

طهماسب‌پور با بیان اینکه فرایند رشد کودک به ویژه رشد مغزی او پیش از تولد شروع می‌شود، افزود رعایت نکات اساسی برای جلوگیری از ایجاد اختلال رشد در کودکان، نیازمند آگاهی خانوارها به ویژه مادران است که این امر از طریق آموزش آنها محقق می‌شود.

وی یادآورشد برای اثر بخشی بیشتر طرح، همراه با اهدا سبد غذایی، کلاس‌های آموزشی نیز برای مادران این کودکان با همکاری کمیته امداد و مرکز بهداشت شهرستان‌ها برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.