حامد تهرانی علوی در گفتگو با خبرنگار
حوزه رادیو تلوزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» گفت: مثل همیشه در مجموعه ی دیگری از کار شهاب عباسی حضور دارم و (خنده) سرجهازی و برادر کوچکتر شهاب محسوب میشوم و بسیار خوشحال هستم که باز در مجموعه ی دیگر با شهاب و گروه خوبش همکاری میکنم،
وی ادامه داد: در مجموعه «دست به نقد» بنا به سابق به عنوان بازیگر آیتمها و آهنگساز در کنار گروه فعالیت میکنم، از قسمتهایی که برای خودم بسیار جذاب است و بیربط به حرفهی اصلیام نیست، بخش «بیا تو تراس» که شوخی با یکی از کانالهای خارجی است و من نقش فردی را دارم که هرچی به آن میگویند رپ میخواند و همچنین آهنگسازی میان برنامهها و قسمتهای مختلف مجموعه و تیتراژ ابتدایی و پایانی را برعهده دارم.
وی در ادامه یاد آور شد: تیتراژ پایانی فرمی نو و جدید است که تمام عوامل، بازیگران و کارگردان آن را اجرا میکنند، به جز من، محمد احمدی آهنگسازی تیتراژ را بر عهده دارد و همچنین لیا شیرازی و روشا امیری ترانه سرای تیتراژ پایانی هستند.
تهرانی بازیگر مجموعه «خنده بازار» از حضور بازیگران جدید در پروژه «دست به نقد» اظهار داشت: حسین رفیعی، یوسف صیادی از بازیگران قدیمی هستند که تازه به کار اضافه شدند و همچنین سالار کریم خانی که از جمله کسانی است که تحصیلکرده رشته تئاتر و بسیار مستعد است و به حتم بعدها نامش را بیشتر میشنوید و بچههای دیگری که تازه به گروه اضافه شدند که امیدوارم مردم راضی باشند.
وی از همکاری با تیم حرفهای شهاب عباسی و حضور جوانان در مجموعه «دست به نقد» بیان کرد: نمیتوان اسم آن را تیم گذاشت و یک تیم نیستیم، ما در مجوعه «دست به نقد» بسیاری از دوستانمان را که در «خنده بازار» بودند نداریم و میتوان گفت این همکاری با کسانی که بیشتر میشناسید و به طرز بازی و فکرشان آگاه هستید خیلی راحتتر است و این مولفه سرعت و جنس بهتری به بازی میدهد و سرعت و جنس خوب بازی پتانسیلی است که کارگردان به دنبال آن است. بطور مثال قسمتهایی که سیاوش مفیدی با شهاب عباسی هم بازی هستند، آنقدر خوب جنس بازی هم را میشناسند و مسلط هستند که گاهی با یک برداشت کار تمام میشود و بهخوبی اجرا میرود و به طبع حضور افراد جدید هم سختیهای خودش را دارد، ولی شهاب به جرات میتوانم بگم به بازی، ایده و همفکری جوانها در کار میدان میدهد و همراه با کار بچهها مهارتهای زیادی را تجربه میکنند.
تهرانی درباره تفاوت بازیاش در مجموعه «دست به نقد» با «خنده بازار» عنوان کرد: در مجموعه «خنده بازار» هم از رشتهی موسیقی دور نبودم و با انواع و اقسام سازها دف، تنبک، و حتی (خنده) قابلمه میزدم، گاهی مدیر شعار بودم و جایی شعار بخش دادگاه و قاضی، به هیچ وجه نمیتوان بیان کرد «دست به نقد» ادامهی «خنده بازار» است چون هیچ شباهتی جز ساختار آیتمی بودنش ندارد و سعی شده تمام قسمتها متنوع و جدید باشد.
وی افزود: مردم بعد از سالها مجموعه آیتمی طنز دیدن و تفاوت و ساختار برنامه را حس میکنند، مجموعه «دست به نقد» با ریتم، دیالوگ و شوخیهای متفاوت تری روی آنتن میرود.
تهرانی ادامه داد: «خنده بازار» یک ویژه برنامهی عیدانهی مناسبتی بود که در ایام 22 بهمن و اعیاد بزرگ به نمایش در میآمد ولی «دست به نقد» یک مجموعه 90 قسمتی شبانه است که هرشب از شبکهی نسیم پخش میشود.
وی با پاسخ به این سوال که خودتان کدام یک از حرفهی بازیگری یا موسیقی را ترجیح میدهید؛ تصریح کرد: نمیتوان این دو حوزه را از هم جدا کرد همانطور که نمیتوان هیچ عنصر هنری جدایی ناپذیر هستند. من در اصل رشتهی اصلیام موسیقی فیلم است و با موسیقی بزرگ شدهام و بازیگری هم جز علاقمندیهای من است و بیشتر ترجیح میدهم کار بازیگری را دادمه دهم و البته در بازیهایم هیچ وقت از موسیقی جدا نبودم در اکثر آیتم تم ریشهی موسیقی در نوع کارم مشخص است، در گذشته بیشتر مشغول نوازندگی بودم و افتخار همکاری و همراهی حمید خندان، کنسرتهای مازیار فلاحی و فرزاد فرزین را داشتم و الان متاسفانه بخاطر مشغلهای که دارم از موسیقیو صحنهی اجرا دور شدم اما باز احتمال اینکه برگردم به صحنهی اجرا وجود دارد.
تهرانی در ادامه اشاره کرد: عناصر هنری هیچگاه از هم جدا نیستند، شهاب عباسی لیسانس نقاشی است و کارگردان و تهیه کنندهی موفقی است و به حتم که هنر نقاشی بی تاثیر در کارهایش نبوده، اگر بازیگر خوبی هستید باید عناصر دیگر هنری را هم بشناسید، دکوپاژ بدانید و با صحنه و موسیقی ارتباط برقرار کنید، این نوع بازی دست تدوینگر را روی میز تدوین باز میگذارد وتمام این سلسله مراتب بهم مرتبط است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مشکلات حل شود و مردم از ته دل بخندند، نه خندههای مصنوعی و ظاهری. در این ایام روزهای خوبی را پیش روی داریم که امیدوارم جیبهای مردم پر پول و دست به نقد باشند.
انتهای پیام/