مجموعه‌ی «دست به نقد» با طرح و ایده‌های متنوعی، بیش از نیمی از آیتم‌های خود را آماده کرده است.

فرهاد فداکار، بازیگر، دستیار کارگردان مجموعه‌های «خنده ‌بازار» و «دست به نقد» پیرامون جزئیات جدید مجموعه‌ی «دست به نقد» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تا به امروز بیش از نیمی از آیتم‌‌های «دست به نقد» آماده شده و در حال به دنبال  ضبط قسمت‌های تازه‌ی «دست به نقد» و آماده کردن ایده‌های متنوعی در ساختار مجموعه هستیم.

وی در خصوص بخش‌های متنوع و حذف شده «دست به نقد» بیان کرد: بعد از حذف آیتم «ورزش و مردم» که بی‌دلیل با ناراحتی و دلخوری عوامل این برنامه روبرو شد، ضبط دو برنامه‌ی تلویزیونی «خندوانه» و «مثبت و منفی پنج» را شروع کردیم و در چند روز گذشته محمد سلوکی سر ضبط قسمت خود بود و با آغوش باز از این ایده استقبال کرد. بالاخره گاهی این ناراحتی‌ها در چنین مجموعه‌هایی رخ می‌دهد.

فداکار به طرح برنامه «ماه عسل» اشاره کرد و گفت: آیتم «ماه عسل» در حال حاضر در حد یک طرح است، با توجه به اینکه ماه‌ها از پخش این برنامه گذشته است و باید ببینیم بعد از ضبط قسمت‌های جدید جای کار دارد یا نه، همچنان در مرحله‌ی تست گریم و ایده‌ی طرح است و همه‌چی بستگی به تصمیم‌گیری‌های آینده دارد.

وی در باره شروع و همکاریش با شهاب عباسی و گروه حرفه‌ای «خنده بازار» اظهار داشت: رشته‌ی تحصیلی‌ام ادبیات نمایشی است و بارها در رفسنجان و تهران به روی صحنه تئاتر اجرا کردم و بعد از مدت‌ها در سال 89 با شهاب عباسی و گروه «خنده بازار» آشنا شدم و به عنوان بازیگر فعالیتم را شروع کردم و در حال حاضر دستیار کارگردان شهاب در مجموعه «دست به نقد» هستم.

دستیار کارگردان «دست به نقد» ادامه داد: بعد از مجموعه «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری، یک وقفه‌ی طولانی به وجود آمد تا مجموعه‌ی «خنده بازار» به روی آنتن رفت که مثل راه رفتن بر روی لبه‌ی تیغ و ریسکی بزرگ بود،‌ که باید بین مردم جا می‌افتاد و مخاطب خود را مجدداً جذب چنین مجموعه‌هایی می‌کرد، دغدغه این مجموعه به چالش کشیدن مسائل روز و مشکلات مردم در موقعیت‌های اجتماعی بود.

وی در خصوص تفاوت طنز و محتوای دو مجموعه‌ی «خنده بازار» با «دست به نقد» بیان کرد: شوخی با مسئولان و یک قشر خاص به مراتب راحت‌تر از شوخی با مردم اجتماع است و این در حالی است که ظرفیت پذیرش نقد از سوی مردم بیشتر از مسئولان است با وجود اینکه مسئولان قشر کوچکتری از جامع را تشکیل می‌دهند.

فداکار درباره‌ی جذب مخاطب به مجموعه‌های طنز در رسانه‌ی تصویری اظهار داشت: کاری در قاب تصویر دیده می‌شود که از نظر ساختاری قوی و مورد پسند مخاطبین قرار گیرد، ما در این چند ماهه اخیر شاهد دو سریال با ژانرهای متفاوت طنز و درام از سیروس مقدم، با عنوان پایتخت و میکائیل بودیم که به خوبی توانست با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: هر مجموعه‌ی تلویزیونی و یا برنامه‌ای به حتم مخاطب خاص خود را دارد، اما در ساختار‌های مجموعه‌های آیتمی، مردم بیشتر با طنزهای موقعیتی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و جذابیت بیشتری را دارد و این نکته‌ برای خود من هم شیرین‌تر و دوست‌داشتنی‌تر است.

بازیگر مجموعه‌ی «خنده بازار» در خصوص حضور سیاوش مفیدی به عنوان کارگردان در کنار شهاب عباسی عنوان کرد: ضبط ما از ساعت سه ظهر شروع می‌شود تا سه صبح و آنقدر که با بچه‌های گروه روز و شب را می‌گذرانیم با خانواده‌ی خودمان نیستیم. بعد از سه صبح که ضبط تمام می‌شود تا سه ظهر فردا، اولین نفراتی که می‌بینیم بچه‌های گروه «دست به نقد» هستند.

وی ادامه داد: تیم صمیمی و گرم «دست به نقد» رفاقتی به عمر «خنده بازار» دارد، تمام اعضای گروه اخلاق و نوع بازی یکدیگر را به خوبی می‌شناسند و همین کار شهاب و گروه، مجموعه‌ی «دست به نقد» را راحت‌تر می‌کند یک گروه فوق‌العاده گرم و صمیمی با بچه‌های «دست به نقد» که تمام روزهای گرم را جبران می‌کند.

فداکار در پایان بیان کرد: شهاب عباسی در مجموعه‌ی «دست به نقد» هم تهیه‌کنندگی، کارگردانی و بازیگری را برعهده دارد و حضور سیاوش مفیدی مقداری از زحمات و سنگینی بار بر دوش عباسی را کم می‌کند و این در صورتی است که شهاب یکبار دیگر متن‌ها را بازنویسی می‌کند و بیشتر از همه فعالیت دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار