کیست مویی (سینوس پایلونیدال) ، به علت باقی مانده مو در بافت همبندی ایجاد می‌شود که در حدود 95 درصد موارد، در قسمت پایین ستون فقرات، روی استخوان دنبالچه و در موارد نادر، در ناف و زیر بغل یا بین دو سینه قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سن بروز این بیماری نیز در دوره نوجوانی و اوایل جوانی (دهه دوم و سوم زندگی) است.

دکتر علی طارمیها، متخصص جراحی عمومی و سوختگی ،گفت: این بیماری در هر دو جنس مرد و زن مشاهده می شود که البته در مردها شایع تر است.

علی طارمیها علایم بیماری را به صورت درد، تورم و ترشح بین باسن، روی استخوان دنبالچه عنوان کرد که در مواردی که ترشحات نمی توانند خارج شوند به صورت توده متورم دردناک است و کیست مویی نامیده می شود.

دکتر طارمیها  با اشاره به اینکه درمان این بیماری، انجام عمل جراحی است، گفت : در بیشتر جراحی ها، تمام سینوس و بافت های آلوده و چرکی برداشته می شود، سپس می توان زخم را به حال خود رها کرد تا به تدریج پُر شده و بهبود یافته یا آن زخم را به صورت اولیه بخیه کرد .

وی استفاده از روش جراحی ترمیمی و ترمیم به وسیله فلب عضلانی را بهترین روش درمان دانست .
دکتر طارمیها ،متخصص جراحی عمومی و سوختگی از بیماران خواست : در صورت بروز علایم بیماری، به درمانگاه های جراحی عمومی مراجعه کرده و از خوردن داروهای بدون تجویز پزشک و یا دستکاری سینوس، به طور جدّی خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کیست ، مویی ، بیماری ، شایع ، جوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
من یه غده متورم بزرگ روی دمبالچه داشتم،دردش کشنده بود،بعد چند روز یه شی نوک تیز فرو کردم توش،شروع کرد خروج عفونت،الان کوچک شده اما هنوز هستش و درد داره و خروج عفونت و دردش خییلی کم شده،بنظرشما وایسم خودش مرور زمان خوب میشه یا خیر؟؟