مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کشف یک جمجمه انسان، بقایایی از دو خمره و یک تنور تاریخی در گیلانغرب خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  علی‌فعله‌گری گفت: این بقایای تاریخی در پی عملیات حفاری خطوط انتقال آب سامانه آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی در اطراف محوطه ای تاریخی در گیلانغرب کشف شد.

وی با اشاره به ممنوعیت حفاری در محوطه تاریخی افزود:شرکت پیمانکار بدون توجه به این موارد اقدام به حفاری غیر قانونی کرد و انجام این حفاری برابر مکاتباتی که پیشتر با جهاد کشاورزی استان انجام داده‌ایم کاملا غیرقانونی بوده است

به گفته فعله گری به محض اطلاع از این موضوع با حکم دستگاه قضایی و همچنین پیگیریهای فرماندار گیلانغرب، ادامه عملیات حفاری متوقف شده است. متاسفانه در جریان آن خساراتی نیزبه محوطه تاریخی وارد شده است.

وی با اشاره به اعزام اکیپ کارشناسی معاونت میراث فرهنگی استان به شهرستان گیلانغرب عنوان کرد:قدمت آثار کشف شده در این محوطه، به احتمال زیاد مربوط به دوران ساسانی و اوایل دوران اسلامی هستند اما جمجمه کشف شده نیاز به بررسی باستان شناسی بیشتری دارد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.