الحاج محمد یونس رسولی، روز دوشنبه که در راس یک هیات تجاری 10 نفره وارد بیرجند شده است گفت: با توجه به مناسبات تاریخی، فرهنگی و نیز علقه های دینی مشترک بین دو استان، برای بررسی مشکلات و موانع پیش روی برای توسعه تجارت میان دو استان مرزی به خراسان جنوبی آمده ایم.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون والی استان فراه افغانستان روز دوشنبه که در راس یک هیات تجاری 10 نفره وارد بیرجند شده است، در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: برخی موانع بسیار سطحی هستند و تنها با همکاری و تشریک مساعی بین دو طرف قابل رفع می باشند.
 
وی گفت: در حالی که ما به 15 هزار مگاوات برق نیاز داریم، چرا نباید این نیاز خود را از همسایه نزدیک خود یعنی خراسان جنوبی برطرف سازیم.

الحاج محمد یونس رسولی، همچنین با اشاره به تعهدات خراسان جنوبی برای تکمیل و اتمام احداث جاده مرز ماهیرود به فراه افغانستان، افزود: البته تا قبل از تفاهم نامه هسته ای، ایران به دلیل تحریم ها با مشکلاتی مواجه بود که به یمن دیپلماسی بسیار قوی خود توانست بر آنها فایق آید و امیدواریم نتیجه این اتفاق مبارک برای کشور افغانستان نیز برکات زیادی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری اسلامی افغانستان، وحدت زبان، وحدت دین و علایق مردم دو کشور ما را تشویق می کند تا به دنبال یافتن راهکارهایی برای توسعه روابط همه جانبه با استان فراه باشیم.

سید محمد حسینی افزود: در دوران اشغال نظامی توسط ارتش سرخ و جنگ های داخلی، خراسان جنوبی میزبان بیش از 500 هزار افغانستانی بودیم و هم اکنون نیز هفت هزار نفر افغان در استان ما ساکن هستند.

وی تصریح کرد: از این روی از میزان علایق مردم افغانستان به خوبی آگاهی داریم و بر این اساس امیدوار هستیم بتوانیم در این سفر موانع توسعه روابط تجاری و فرهنگی را با کمک هم از پیش رو برداریم.

معاون والی فراه را در این سفر کارشناس توسعه بخش خصوصی فراه، کارشناس امور ولایات اداره مستقل ارگان های محلی، نماینده اتاق بازرگانی فراه، رییس اتاق تجارت و صنایع فراه، رییس اداره حمل و نقل فراه، رییس اقتصاد ولایت فراه، نماینده ریاست جمهوری افغانستان، رئیس تجارت و صنایع فراه و چند کارشناس دیگر همراهی می کنند.
 
انتهای پیام/گ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.