رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در آذربایجان غربی دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ارومیه سرهنگ حسن کوره‌بلاغیاظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ یک و نیم میلیون ریال را از حساب او سرقت کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است که کلیه تراکنش‌ها در قالب خرید اینترنتی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی ادامه داد: با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر این پلیس منتقل شد.

وی متذکر شد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی معترف که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.

کوره‌بلاغی به عموم شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از چنین جرائمی فعال‌سازی سیستم پیامکی کارت‌های بانکی یک راهکار خوب در جهت اطلاع‌ از گردش‌های مالی حساب است تا به محض وقوع هر گونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد شهروندان اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفنی یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهند و برای انتقال وجه به حساب و کارت شما توسط دیگران لازم نیست شخص در جلوی دستگاه خودپرداز حاضر شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.