نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: برای جبران موقت کمبود پرستار دوران خدمت طرح نیروی انسانی پرستاری 2 برابر شده است.

یعقوب جعفری نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: اگر کمبود پرستار در کشور را با استاندارد‌های جهانی مقایسه کنیم، حدود 300 هزار پرستار کم داریم که هم اکنون فقط 150 هزار پرستار داریم که برای جبران آن باید سالی 10 هزار پرستار تربیت شود که این کار 10 سال طول می‌کشد.

وی افزود: برای بالا‌ بردن نیروی انسانی پرستار باید ظرفیت پذیرش دانشجو 2 برابر شود، همچنین پرستاری ما باید تخصصی شود تا بعضی از کارهای اولیه‌ی بیمار به غیر پرستار سپرده شود تا بخشی از مشکلات بیماران کم شود و عامل بعدی برای افزایش نیروی انسانی پرستاری جذبه‌های اجتماعی و مالی در کشور بیشتر شود تا افراد به این رشته تمایل پیدا کنند.

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: برای جبران موقت کمبود پرستار دوران خدمت طرح نیروی انسانی پرستاری 2 برابر شده است که این یکی از اقدامات جذب و ماندگاری پرستاران است که به تصویب وزارت بهداشت هم رسیده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.