مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: تمام پرستارانی که به استخدام موسسه کارآفرینان آوا سلامت وابسته به هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت در می‌آیند، از تمام مزایا نیروهای رسمی برخوردار می شوند و حداقل حقوق ماهانه آنها یک میلیون و 550 هزار تومان است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نظام پرستاری؛ سعید لک مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری از برگزاری جلسات دیدار مستقیم و پرسش و پاسخ پرستاران با مدیرعامل شرکت کارآفرینان آوا سلامت خبر داد و افزود: تمام تلاش سازمان نظام پرستاری در ابتدا این بود که همه نیروهای پرستاری که در وزارت بهداشت مشغول به کار هستند به صورت پیمانی- رسمی باشند و قرار بود از طریق آزمون استخدامی 16 هزار پرستار جذب شوند اما چند روز مانده به آزمون، سازمان مدیریت اعلام کرد که طبق قانون برنامه توسعه پنچم امکان این نوع استخدام نیست.

وی ادامه داد: تنها راه رفع این مشکل و برای اینکه مشکلات استخدام شرکتی گذشته تکرار نشود، موسسه متمرکز کارآفرینان آوا سلامت وابسته به هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تشکیل شد و قرار شد از این پس تمام کادر پرستاری از طریق این شرکت و طی قرارداد آن با دانشگاههای علوم پزشکی استخدام شوند.

لک تأکید کرد: 3 شرط سازمان نظام پرستاری برای استخدام پرستاران کشور در این موسسه این بود که همه نیروها باید تحت پوشش بیمه باشند، حقوق پایه آنان مانند نیروهای رسمی و حداقل یک میلیون و 550 هزار تومان باشد و از تمام مزایای اضافه کار و کارانه مانند نیروهای پیمانی و رسمی برخوردار باشند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: هدف از این شروط این بود که دیگر رابطه استثمارگونه گذشته با پرستاران شرکتی تکرار نشود و با پیگیری این سازمان تمام این شروط عملی شد.

وی گفت: قرار بر این است که همه پرستاران تحت پوشش این شرکت حقوق و مزایای کامل خود را سر ماه دریافت کنند و اگر به هر دلیلی پرداخت حقوق پرستاران با تأخیر مواجه شد، می توانند با روابط عمومی سازمان نظام پرستاری به شماره 88935874 تماس بگیرند یا از طریق شماره 09301486674  شکایت خود را به صورت پیامک اعلام کنند.

لک افزود: تک تک این شکایتها از طریق سازمان نظام پرستاری پیگیری می شود، کما اینکه طی هفته های اخیر شکایت هایی مبنی بر تأخیر در پرداخت حقوق پرستاران در یکی دو استان داشتیم که با پیگیری سریع سازمان نظام پرستاری و دستور صریح معاون پرستاری وزیر بهداشت، مطالبه معوقه پرستاران پرداخت شد.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری گفت: یکی از برنامه های ما این است که نشست هایی را بین پرستاران استخدامی در موسسه کارآفرینان آوا سلامت و مدیرعامل این موسسه برگزار کنیم تا پرستاران رو در رو  مشکلات احتمالی خود را بیان کنند و مدیر عامل این موسسه نیز پاسخ دهد.

لک افزود: تفاوت این موسسه با شرکتهایی که در گذشته به استخدام پرستار اقدام می کردند این است که این موسسه به صورت متمرکز در سراسر کشور فعالیت می کند و به همین علت نظارت بر عملکرد آن راحت تر است.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی با این موسسه قرارداد امضا کرده اند. پیشنهاد می کنیم تمام دانشگاههای علوم پزشکی با این موسسه قرارداد امضا کنند و همه نیروهای پرستاری خود را از این طریق جذب کنند تا هم امنیت شغلی لازم را داشته باشند و هم از حقوق و مزایای مناسب برخوردار باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار