مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 24 خانه قرآن روستایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد.

24 خانه قرآن روستایی در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت‌الاسلام سید محمد فخری اظهار داشت: برای گسترش تعداد خانه قرآن روستایی همچنین کیفیت بخشیدن به فعالیت آنها باید به طور مستمر و همراه با برنامه تلاش کرد تا این امر به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خانه قرآن روستایی باید به محل مناسب برای مانوس شدن با کتاب آسمانی اسلام تبدیل شود، اضافه کرد: مدیران هر یک از این اماکن برای اقشار مختلف و همه رده‌های سنی برنامه مفید و ارزشمندی طراحی کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امسال برای گسترش کمی و کیفی خانه قرآن روستایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی تلاش جدی صورت گرفته است، اظهار داشت: برای تحقق این موضوع باید از ظرفیت نهفته بین جوانان مومن و متدین استفاده حداکثری به عمل آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به تشریح ضوابط، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت راه‌اندازی خانه قرآن روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوءپیشینه کیفری موثر و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی شرایط لازم برای راه‌اندازی این اماکن به شمار می‌رود.

فخری رعایت شئونات شرعی و عرفی توسط مدیران را ضروری دانست و یادآوری کرد: محجور نبودن و عدم ورشکستگی به تقلب و تقصیر، داشتن حداقل 22 سال و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت وظیفه عمومی ویژگی‌های دیگر افراد واجدالشرایط برای فعالیت در این حوزه است.

وی داشتن محل و امکانات کافی طبق تشخیص اداره‌کل تبلیغات اسلامی هر شهرستان ضروری دانست، گفت: مکان خانه قرآن باید یک اتاق یا سالن با حداقل مساحت 24 مترمربع باشد، همچنین امکانات ابتدایی اداری و آموزشی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب با موقعیت جغرافیایی و ... داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی استفاده از صحن مساجد و حسینیه‌ها برای فعالیت در این زمینه بلامانع دانست، اضافه کرد: از جوانان مومن و متدین برای فعالیت در این زمینه انتظار همکاری وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.