یک جمهوری‌خواه دیگر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد و تعداد نامزدهای این حزب را به 17 نفر افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جیم جیلمور،" فرماندار سابق ایالت ویرجینای آمریکا، روز گذشته به طور رسمی نامزدی خود را در انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه برای راهیابی به کاخ سفید اعلام کرد و به این ترتیب هفدهمین نامزد درون حزبی این انتخابات معرفی شد.
جیم جیلمور 65 ساله چهارشنبه درخواست نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه کرد.
شهرت تقریبا صفر این جمهوری‌خواه مانند دیگر نامزدهایی که پیش از این اعلام نامزدی کرده‌اند و یک درصد و یا کمتر از آن را در نظرسنجی‌ها به دست می‌آورند، از وارد شدن به انتخابات بازنداشت.

جیلمور در آغاز ماه به نشریه ریچموند تایمز دیسپچ گفته بود نامزدی خود را در هفته اول اوت (نیمه مرداد) اعلام خواهد کرد و بر تجربه خود در پرونده‌های امنیت ملی تاکید کرده بود. او در سال‌های 1998 تا 2002 (1377 تا 1381) فرماندار ویرجینیا، ایالت هم مرز با واشینگتن، بود.

براساس نظرسنجی‌های مختلف، "دونالد ترامپ" میلیاردر در این مرحله بیشترین بخت را میان جمهوری‌خواهان دارد و پس از آن "اسکات واکر، و "جب بوش،" فرماندار سابق ایالت فلوریدا و وارث خاندان سیاسی بوش قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار