نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تنفر و انزجار جامعه جهانی از این کشور اذعان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت "دموین رجیستر"؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، در نشست  پرسش و پاسخ با رسانه‌های این کشور ضمن اذعان به تنفر دنیا از آمریکا اظهار داشت: برای اینکه کسی سر به سر ما نگذارد باید سلاح‌های هسته‌ای را گسترش دهیم و ارتشی قدرتمند داشته باشیم.
 
"ترامپ" که در نظرسنجی‌ها از دیگر رقبای خود از حزب متبوعش پیشی گرفته است افزود: نمی‌خواهم درباره این پرسش ( استفاده از سلاح هسته ای) صحبت کنم. پرسشی بسیار جدی است و امیدوارم هرگز مجبور نشویم از سلاح هسته‌ای استفاده کنیم؛ اما باید آماده باشیم. دنیا از ما متنفر است. شاید هیچگاه در گذشته اینگونه نبوده است لذا باید توان نظامی خود را مستحکم بسازیم. باید از کهنه سربازانمان مراقبت کنیم و بهترین تسلیحات را در اختیار داشته باشیم. باید بهترین توان نظامی و تجهیزات را در سرتاسر جهان مستقر کنیم. باید از خود محافظت کنیم. باید آنقدر سختگیرانه، مقتدرانه و هوشمندانه عمل کنیم که هیچ کس جرات نکند سر به سرمان بگذارد.
 
"ترامپ" در پاسخ به پرسشی درباره مهاجرت نیز مدعی شد: درباره مهاجرت و مهاجرت غیرقانونی عاشق سیاست های من می‌شوید. ما تصمیم داریم دیواری بلند بسازیم. هیچ کس از دیواری که من می‌سازم عبور نمی‌کند. ترامپ دیوار می سازد. دیواری که می‌سازیم بسیار محکم و سفت است و از آن محافظت می‌شود. یکی می‌گفت می‌توانند از زیر دیوار تونل حفر کنند، درست می‌گفت؛ اما با کمک تجهیزات اشعه ایکس دیگر نمی‌توانند چنین کاری بکنند. با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین می‌شود تونل را شناسایی کرد. لذا هیچ کس نمی‌تواند از زیر یا بالای تونل عبور کند؛ اما برای کسانی که قرار است قانونی وارد کشور شوند دروازه‌ای اختصاص داده می‌شود. برای این افراد دروازه‌ای بزرگ و زیبا طراحی می‌کنیم. من می‌خواهم مردم به این کشور بیایند؛ اما باید قانونی وارد شوند.


"ترامپ" در پاسخ به پرسشی درباره "هیلاری کلینتون،" رقیب اصلی خود از حزب دموکرات، گفت: وی درباره نامه‌های الکترونیکی با مشکلات زیادی روبرو است. اگر به موردی که برای ژنرال "پترائوس" پیش آمد نگاه کنید می‌بینید که مشکل وی حتی بخش خیلی کوچکی از مشکل "هیلاری" را هم شامل نمی شد؛ اما به هرحال زندگی‌اش نابود شد. لذا فکر می‌کنم "هیلاری" با مشکلات زیادی روبرو است. برایش آروزی موفقیت دارم؛ اما فکر می کنم خیلی مشکل دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار