قائم مقام ‌رئیس سازمان صدا و سیما در امور رسانه‌های نوین گفت: متوسط پوشش دیجیتال درکشور حدود 85 درصد است که میزان آن در خراسان رضوی 10 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی اخوان بهابادی در مراسم بهره برداری از طرح‌های فنی صدا و سیمای خراسان رضوی مجهز شدن به فناوری‌های روز را یک ضرورت دانست و افزود: هم اکنون بسیاری از کشور ها به این فناوری مجهز شده ‌اند و ایران نیز باید در این مسیر گام بردارد.

وی طرح تلویزیون تعاملی را از مهمترین طرحهای سازمان صدا وسیما اعلام کردوگفت: این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و در سال های آینده در اختیار عموم قرار می گیرد.

اخوان بهابادی صدا و سیمای خراسان رضوی راجزو مراکز پیشتاز در زمینه خدمات رسانی دانست وافزود:صدا و سیمای خراسان رضوی امکانات مناسبی دارد و امیدواریم این مرکز در راه اندازی تلویزیون تعاملی نیز پیشتاز باشد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: این طرح ها در زمینه های فرستنده های دیجیتالی، فرستنده های رادیویی، راه اندازی شبکه اچ دی، سیگنال رسانی فیبر نوری، فرستنده رزرو موج متوسط و برون مرزی موج متوسط است.

حجت ‌الاسلام علی نهاوندی افزود: برای اجرای این طرح ها 61 میلیارد ریال هزینه شده است و مردم شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، کاشمر، سرخس و باخرز از مزایای این طرح ها بهره مند می‌شوند.

او در خصوص راه اندازی شبکه اچ دی گفت: مخاطبان می توانند با جستجوی مجدد کانال های گیرنده تلویزیون خود، از شبکه اچ دی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.