سجادی : طرح جنگل‌داری چندمنظوره در قم عملیاتی می‌شود‌ و در این طرح حفظ، توسعه، اکوتوریسم و بهره‌برداری‌های چند منظوره از جنگل‌های مناطق کویری استان قم در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: سید محمد تقی سجادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بهره‌برداری از جنگل‌ها و روش بهره برداری صحیح از این منابع را یکی از عوامل تعیین کننده ثبات و پایداری جنگل دانست و گفت: با توجه به شرایط جوی و اقلیم خشک استان قم برای توسعه مناطق جنگلی برنامه های مدونی در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: برای تحقق بهره برداری صحیح در این زمینه نیازمند یاری و مساعدت بخش خصوصی هستیم تا با همکاری بخش خصوصی ضمن بهره برداری ‌های اقتصادی بتوانیم شرایط جنگلی فنی، پایدار و تاثیرگذار را در استان توسعه دهیم.

سجادی از احداث پروژه های جنگلی و طرح های جنگلی چند منظوره در استان خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز دعوت می‌شوند و مناطق جنگلی استان قم شرایط اکولوژیکی چند منظوره بودن را در خود دارد .

وی خاطر نشان کرد: در بخش جنگل‌های چند منظوره علاوه بر اکو توریسم بحث بهره‌برداری‌های چند منظوره نیزدر دستور کار قرار گرفته است ، چرا که تنها رویکرد ما در جنگل های کویری بحث اکو توریسم نیست بلکه رویکردهای اقتصادی در کنار توسعه جنگل‌ها نیز مد نظر است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: چند منظوره ، طرح ، جنگل ، توسعه ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.