اتحادیه اروپا تحریم‌ها ضد دو تولید‌کننده نفت ایرانی را لغو کرده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بی بی سی در خبری اعلام کرد اتحادیه اروپا دو شرکت نفت ایرانی را از فهرست تحریم های خود خارج کرده است. این نخستین اقدام این چنینی از زمان دستیابی به توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی در اوایل ماه ژوئیه است.
شرکت عملیات و مدیریت پتروپارس و شرکت مهندسی منابع پتروپارس استدلال کرده بودند برای قرار دادن آنها در فهرست تحریم ها مدارک کافی وجود ندارد. این شرکت ها بخشی از یک گروه هستند که در میدان گازی پارس جنوبی به استخراج گاز طبیعی می پردازند.
این شرکت ها در ماه مه (3 ماه پیش) از دادگاه اتحادیه اروپا فرجام خواهی کرده بودند. در یادداشت خزانه داری انگلیس آمده است: انسداد دارایی ها از این پس در مورد این شرکت ها اجرا نمی شود.
دادگاه اتحادیه اروپا پس از دریافت موافقت شورای اروپا، این شرکت ها را از فهرست تحریم ها خارج کرده است. برداشته شدن تحریم ها علیه این دو شرکت درحالی است که این دادگاه اروپایی تحریم ها ضد دو شرکت دیگر ایرانی به نام های پتروپارس ایران و خدمات میادین نفتی پتروپارس را حفظ کرده است؛ چون آنها سهم بیشتری در گروه مادر شرکت ملی نفت ایران دارند.
درحالیکه تصمیم به برداشتن نام این دو شرکت ارتباطی به توافقنامه اخیر هسته ای نداشته است، پاوانی ردی -- مدیر یکی از شرکت های حقوقی به نام زایوالا -- ابراز امیدواری کرد گرم شدن روابط ایران و غرب، خروج موکلان وی را از فهرست شرکت های تحریم شده تضمین کند.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار