رئیس شورای شهر تهران گفت: توطئه استکبار در کشورهای مختلف، نتیجه حضور اسرائیل در منطقه است.

"محمود چمران" رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حمله عربستان به یمن گفت: حمله عربستان به یمن استمرار سناریوی اشغال فلسطین است که به شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد.

چمران پیرامون پیامدهای حضور اسرائیل در خاورمیانه خاطرنشان کرد: توطئه استکبار در کشورهای مختلف از جمله سوریه، لبنان و عراق نتیجه عینی حضور اسرائیل در منطقه است.

گفتنی است عربستان دقیقاً تاکتیک اسرائیل را در جنگ 33 روزه جولای و آگوست سال 2006 در پی گرفته که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل که در آن زمان به مراتب قوی‌تر و باتجربه‌تر از عربستان سعودی بود، در مواجه با "حزب الله" لبنان با خسارت‌های سنگینی مواجه شد که از جمله آن ده‌ها تانک "مرکاوا" با موشک‌های کلاس "متیس" (Metis M Antitank Missile) و موشک‌های کلاس "کورنت" (Kornet E Antitank Guided Missile)   و "آر.پی.جی 29 " (RPG 29) ده‌ها تانک "مرکاوا" را منهدم و گورستانی از این تانک‌ها را در دشت "خیام" بر جای گذاشتند و همچنین ده‌ها سرباز صهیونیست به هلاکت رسیدند. لذا اگر تاکتیک یکسان باشد، نتیجه هم یکسان خواهد بود و عربستان در یمن توفیق نخواهد یافت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار