دولت در پی راه‌اندازی دولت الکترونیک در سراسر کشور است و با اجرای این طرح باید همه شهرها، روستاها و آبادی‌ها به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، در این راستا به تازگی از سوی یکی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد تا پایان سال‌جاری 25هزار روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.

بیش از 8 هزار روستا تاکنون از طریق مخابرات به اینترنت وصل شده‌اند و قرار است مابقی روستا‌ها نیز تا پایان سال 95 به اینترنت متصل شوند.» حسن رضوانی، مسئول راهبری و پیگیری امور پوشش خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) با بیان مطلب فوق گفت: در کشور 25هزار روستای بالای 30 خانوار وجود دارد و قراردادی که با پیمانکار مربوطه (کنسرسیوم‌های وب - آواسل) بسته شده این تعداد روستا تا پایان سال 94 به اینترنت وصل می‌شوند.

رضوانی در ادامه می‌گوید: کنسرسیوم ‌های وب- آواسل اواخر اسفندماه سال 93 برای اتصال روستاها به اینترنت با وزارت ارتباطات و فناوری قرارداد بسته و کار آغاز شده است و به طور کلی باید گفت مدت 4 ماه از آغاز این طرح سپری شده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری روستاهای ذکر شده در قرارداد را به اینترنت پرسرعت متصل می‌کند. بجز 25 هزار روستا که بالای 30 خانوار جمعیت دارند، بیش از 10 هزار روستا بالای 20 خانوار هستند.

اما این روستاها چه زمانی به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد؟ رضوانی با بیان اینکه طرح اتصال این روستاها نیز از همین سال‌جاری آغاز شده است، اظهار می‌دارد: البته اتصال تمام این روستاها در این سال به اتمام نمی‌رسد ولی امیدواریم این تعداد روستا نیز تا پایان سال 95 به اینترنت پرسرعت متصل شود.

بنا به گفته وزیر ارتباطات تا اواخر سال آینده 90 درصد روستاهای همدان به اینترنت متصل خواهند شد. سؤالی که پیش می‌آید این است که این فرایند در دیگر روستاها به چه صورتی خواهد بود و اینکه آیا استانی وجود دارد که 90 درصد روستاهای آن به اینترنت وصل شده باشد؟ حسن رضوانی، مسئول راهبری و پیگیری امور USO با بیان اینکه هنور هیچ استانی 90 درصد روستاهایش به اینترنت متصل نشده است، گفت: آماری که سازمان در دست دارد تا پایان سال‌جاری، 90 درصد روستاهای بالای 30 خانوار همه از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند بود مانند استان همدان که وزیر خبر آن را اعلام کرد (در حال حاضر استان همدان 181 روستای آن به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا کرده و قرار است تا پایان سال‌جاری نیز 523 روستای دیگر آن به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشد.)

روستاهایی که فقط 5 خانوار دارند حدود 11 هزار و 200 روستا را شامل می‌شود. طبق گفته معاون وزیر این تعداد روستاها حتی خط عمومی تلفن ندارند. اما تکلیف این روستا‌ها برای داشتن خطوط ارتباطی تلفن و اینترنت چه می‌شود؟ آیا برنامه یا طرحی برای این تعداد روستا پیش‌بینی شده است؟ حسن رضوانی، مسئول راهبری و پیگیری امور USO در پاسخ به این سؤال افزود: این طرح در دست بررسی است تا آمار دقیق این تعداد در روستاها استخراج شود. ممکن است بسیاری از این روستاها پوشش اپراتوری داشته باشند ولی لحاظ نشده باشد. پس از اجرای این پروژه نحوه ارتباط‌رسانی روستاهای باقی‌مانده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکل ارتباطی این نقاط حل شود.

رضوانی در ادامه می‌افزاید: امسال طرح دیگری برای برقرار کردن تلفن و اینترنت برای روستاهای بالای20 خانوار و ارتباط‌رسانی به روستاهای زیر20 خانوار برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد که به نظر می‌رسد ارتباط تعدادی از روستاهای باقی مانده بالای 20 خانوار و زیر20 خانوار در سال‌جاری برقرار و تعدادی دیگر به سال 95 موکول شود.»

خراسان پیشتاز در اینترنت روستایی
با جست‌و‌جو در سایت‌های خبری مبنی بر میزان اتصال روستا‌ها به اینترنت پرسرعت این نکته جلب توجه می‌کند که به عنوان نمونه 160 روستا در سمنان، 172 روستا در اردبیل، 800 روستا در خراسان شمالی، 60 روستا در ایلام، 204 روستا در لرستان و... به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند اما شاید برای بسیاری این سؤال مطرح شود که در بین استان‌هایی که به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا کرده‌اند کدام استان از نظر روستاهای تحت پوشش به اینترنت پرسرعت به نوعی پیشتاز است؟ مسئول راهبری و پیگیری امور USO در پاسخ به این سؤال گفت: استان خراسان رضوی با بیش از 600 روستای متصل شده به اینترنت پرسرعت پیشتاز است و استان کردستان با 330 روستا و آذربایجان شرقی با حدود 300 روستا در رتبه‌های بعدی قرار دارد و میانگین روستاهای استان‌های دیگر که به اینترنت متصل شده‌اند، عدد 170 تا 180 را نشان می‌دهد.

وقتی صحبت از ارائه اینترنت پرسرعت به روستاها مطرح می‌شود شاید نخستین سؤالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که آیا سرعت این اینترنت برای اهالی این روستاها رضایت‌بخش است؟ در تماس‌هایی که با چند تن از مسئولان هماهنگی دفاتر آی سی تی روستاها برقرار کردیم. اکثر این افراد از کند بودن و قطع و وصلی‌های مدام اینترنت گلایه داشتند اینترنتی که گفته می شود از سوی مخابرات به این روستاها ارائه شده است. در این خصوص حسن رضوانی با تأیید این مسأله گفت: برای حل این مسأله همه روستاهای بالای 30 خانوار در قرارداد منعقده به اینترنت پرسرعت 512 کیلو بایتی وصل می‌شوند تا این مشکل کند بودن خیلی سریع رفع شود.

این در حالی است که برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که وزارت ارتباطات باید ایتدا اصلاح و توسعه اینترنت در سطح شهر را در اولویت قرار دهد زیرا اکثر کاربران شهر‌نشین از کند بودن اینترنت گلایه دارند و در عین حال طبق قانونی که در دولت قبل به اجرا درآمده است ارائه اینترنت بیش از 128 برای کاربران عادی ممنوع است و حالا در این میان بحث ارائه اینترنت به روستاها با سرعت 512 خبری شده است و در کنار آن، این سؤال مطرح می‌شود که چه تضمینی برای اجرای این مقدار سرعت در روستاها، وجود دارد؟

رضوانی افزود: شرکت زیرساخت اعلام کرده است مشکلی برای پهنای باند ندارد و اپراتوری که مناقصه را برنده شده نیز الزام دارد که اینترنت پرسرعت را به این تعداد روستاها ارائه دهد از طرف دیگر چون اپراتور مستقل و از بخش خصوصی است بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که سرعت 512 در روستاها به صورت واقعی برقرار شود.

اما بحث مهمتر میزان بودجه تعیین شده برای اجرای این طرح بزرگ در روستا‌ها است. بنابراین چه میزان بودجه پیش از این برای اینترنت روستایی هزینه شده و برای اتصال 25 هزار روستا به اینترنت پرسرعت چه میزان بودجه در نظر گرفته شده است؟ حسن رضوانی در پاسخ به این سؤال‌ها می‌گوید: «حدود 3 هزار میلیارد ریال بودجه برای اتصال به اینترنت 25 هزار روستا در نظر گرفته شده و پیش از این نیز 300 میلیارد ریال برای اتصال روستاها به اینترنت هزینه شده است. البته هزینه نگهداری نیز سالانه به این مبلغ اضافه می‌شود.»

در حال حاضر ایران دارای حدود 10 هزار دفتر ICT روستایی است. این تعداد دفاتر چه میزان به اینترنت متصل هستند؟ رضوانی در این خصوص می‌گوید: «تمام روستاهایی که به اینترنت متصل شده‌اند دفاتر آنها نیز به اینترنت متصل هستند ولی کیفیت و سرعت آنها افزایش می‌یابد تا زمینه دولت الکترونیک بیش از پیش فراهم شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سلام خواهشمندم اینترنت روستای سراگاه رو وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۲۱:۳۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام لطفاً نت روستای سراگاه رسیدگی کنید خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سلام نت روستای سراگاه ضعیفه لطفاً رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت کنده
Iran (Islamic Republic of)
مهیار روحی
۱۷:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام چرادر روستای سراگاه اینترنت پر سرعت وصل نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
سلام نت روستای ما خیلی ضعیفه لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۸:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
مشکل ما همینه چرا کسی به داد ما نمیرسه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
سلام ترو خدا. جون هرکی دوست دارین. برای ماهم دکل بزنین. بخدا از این چند روزی که مدارس مجازی شدن. بخاطر سرعت کم نت چهار جلسه غایب بودن تروخدا جون هرکی دوست داریم پیگیر باشین اگه لطف کنید اینجا هم دکل بزنییم یعننی در حق ما روستایی ها لطف چندان بزرگی کردن
Iran (Islamic Republic of)
سلیم روشندل
۲۰:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام خدمت مسئولین عزیز روستای ما بیش از 300 خانوار است اما متاسفانه فاقد دکل همراه اول و ایرانسل است متاسفانه چندهفته است که مدرسها تعطیله وما بخاطر نبود امکانات نمیتوانیم کلاسهای بچهایمان رو مجازی برگزار کنیم لطفا خواهش میکنم در روستای ما یه دکل نصب کنید تا حداقل بچهایمان بتوانند در کلاسهای مجازی شرکت کنند آدرس من شهرستان نیکشهر بخش لاشار روستای ورکات
Iran (Islamic Republic of)
M. Sarlak
۰۰:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
با سلام روستای میدانک اول شهرستان فریدونشهر اینترنت پرسرعت نسل سوم رو ندارد لطفا فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
Rm
۱۲:۲۱ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام روستامون بالای ۴۰۰ خانواره و ۵ دیقه با شهر فاصله داره چرا اینترنت نمیدن بهمون ؟ کی پاسخگو هس
من از روستای قلچ لانمیش
اذربایجان غربی هسم
شما مطمعا هسین اون ۸ هزار ۸ روستا
نباش
البته شاید روستاهای مسولین باش
دارم پیر میشم دیگه اینترنتم نخواسیم
Iran (Islamic Republic of)
ابوبکربلوچزهی
۱۹:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ابوبکربلوچزهی هستم اهل سیستان وبلوچستان شهرستان سراوان روستای رودکان روستای ماآمارش۱۲۰خانوارهست و نیاز جدی به اینترنت پرسرعت داره ازتون خواهش میکنم دست ماروبگیرید
Iran (Islamic Republic of)
فرحان
۲۰:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام روستایی در کرمانشاه به اسم روستای سرتنگ از شهرستان دالاهو بخش بیونیج از نبود اینترنت مردم،رنج،میبرند این روستا بیشتر از ۸۰ خانوار هستند دانش آموزان،از درس جا موندن خواهش میکنم یه فکری برای ما بکنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید امیری
۱۳:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما مردم روستای سرنی از توابع شهرستان فاریاب در جنوب استان ڪرمان هستیم ڪه روستامون از ڪمترین حجم اینترنت محرومه
ڪلی دانش آموز و معلم و دانشجو به خاطر نبود اینترنت از درس و مدرسه و دانشگاه جا موندن
لطفا پیگیری ڪنید
امیدوارم صدامون به جایی برسه
Iran (Islamic Republic of)
سامان بیگی
۱۷:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من در استان ایلام - شهرستان بدره - روستای زرانگوش زندگی میکنم روستای ما بالغ بر 2500نفر جمعیت دارد ولی اینترنت ما 2g هست و سرعت اینترنت ما هم 4 کلوبایته و بیشتر وقت ها سرعتش به 1 کیلوبایت هم نمیرسه در این شرایط کرونایی حتی نمیشود یک پیام تو برنامه شاد دریافت کرد لطفا حداقل اینترنت ما را به 3g ارتقا بدید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سامان بیگی
۱۷:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من در استان ایلام - شهرستان بدره - روستای زرانگوش زندگی میکنم روستای ما بالغ بر 2500نفر جمعیت دارد ولی اینترنت ما 2g هست و سرعت اینترنت ما هم 4 کلوبایته و بیشتر وقت ها سرعتش به 1 کیلوبایت هم نمیرسه در این شرایط کرونایی حتی نمیشود یک پیام تو برنامه شاد دریافت کرد لطفا حداقل اینترنت ما را به 3g ارتقا بدید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سال 99شد ولی کجاست اینترنت روستاها ،مگه نمیگفتین تا سال 95مشکل اینترنت روستاها حل میشه پس چی شد روستای ما 35/40خانواره ولی نه اینترنت داره نه شبکه تلویزیونی کدوم مسئولی جوابگو هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
قطعه اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
Sahad
۱۹:۱۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
من در روستا زندگی میکنم.تنها سرگرمیه من اینترنت است .خیلی نت ضعیفه و واقعن آزار دهنده..تمام وقت من رو میگره تا یک مطلب بخوام سرچ کنم یا یک تصویر 1 م گابایتی برام دانلود شه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید کریمی
۱۶:۵۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
روستای ما ۷۰خانوار نع اینترنت نع آنتن نع دکل وحدود ۲۰۰نفر جمعیت لطفا به مشکل ما رسیدگی کنید
آذربایجان غربی .شهرستان شوط.روستای علی کندی
Iran (Islamic Republic of)
حمید کریمی
۱۶:۵۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
روستایه ما ۷۰خانوار حدود ۲۰۰نفر جمعیت نه اینترنت نه انتن نع دکل هیچی نداره لطفا رسیدگی کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
روستای دوستک آستان آذربایجان غربی شهرستان اشنویه با ۱۰۵خانوار متاسفانه از خدمات اینترنتی وشبکه تلویزیون محروم میباشد از مسئولین محترم درخواست رسیدگی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ابوبکر بلوچ‌زهی
۲۲:۳۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام ما در سراوان روستای رودکان زندگی میکنیم جمعیت600نفر هست ولی همچنان از اینترنت 3gمحروم هستیم لطفاً اقدام بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام. ببخشید روستای بهرمان از توابع شهرستان سراب سرعت اینترنت کم هست از شما خواهشمندیم روستایما رو به4Gارتقا دهید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۹:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
با سلام دراستان سیستان وبلوچستان شهرستان سرباز دهستان سرکور روستای انگوری اصلا اینترنت نداریم جمعیت روستا 200 خانوار است
بیشتر روستا تحصیل کرده و فرهنگی هستند
لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ دی ۱۳۹۷
سلام من در استان سیستان بلوچستان درشهرستان سیب سوران در بخش هیدوچ در روستا گوهرمیلی زندگی می کنم روستا ما تغریبا دو هزار نفر جمیت داره ما بهداری داریم بهداریمون بدون اینترنت هست روستا ما فکر کنم بالق به ۵۰ معلم هست ولی اینترنت نداریم مسعولین هم حین خیالشون نیست بخش مون هیدوچ هست اینترنت فرجی داره ده کیلومتر از ما دور تره روستامون گوهرمیلی هست مسعولین ازتون خواهش می کنم اینترنت برامون بیاری خواهش می کنم
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۲۰:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
تو استان کرمانشاه حوالی هرسین روستای سرمه و روستا های اطراف اصلا اینترنت ندارن و هیچوقت نداشتن حتی این پستتون مال سال ۱۳۹۵ هستش ولی الانم که ۱۳۹۷ هست هنوزم تینترنت نداره و بعید میدونم واسش دکل بزارن.
در کل گفتم که حتی بعد ۲ سال ک این اظهار نظرو کردن هنوزم اینترنت نداره این روستا و جمعیتشم بگم که تقریبا 600 نفره
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۰۰:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
روستای منقوطای اینترنتش خیلی وقت ها نیست و اگه وصل میشه سرعتش خیلی کمه لطفا رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
با سلام دراستان سیستان وبلوچستان شهرستان سرباز دهستان کیشکور روستای آپاتان اصلا اینترنت نداریم لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
اینترنت پرسرعت میخام
۱۹:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام,روستای ما اسمش کل کل هست,دراستان ایلام,لطفا نت رو قوی کنید.باتشکر
Netherlands
Amir
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام
روستای ما که نامش روستای بهرمان از توابع سراب است حدود 200خانوار ونزدیک به هزار نفر جمعیت دارد اما اینترنت روستای ما Eوبعضی وقتا Hمیشه
از شما میخواهیم اینترنت روستای ما رو کامل Hکنید
Netherlands
Amir
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام
روستای ما که نامش روستای بهرمان از توابع سراب است حدود 200خانوار ونزدیک به هزار نفر جمعیت دارد اما اینترنت روستای ما Eوبعضی وقتا Hمیشه
از شما میخواهیم اینترنت روستای ما رو کامل Hکنید
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام
تشکر
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام
سلام
روستای گرنی دراستان خراسان رضوی شهرستان درگز به اینترنت دسترسی ندارد
خواشمند م رسیدگی کنید
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام
باسلام روستای ما بالای 40خانواریم ولی هیچگونه اینترنتی نداریم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام
ممنونم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام ما در روستای ورکات از شهرستان نیکشهر استان بلوچستان باجمعیت۸۰۰نفر اینترنت معملی هم نداریم لطف رسیدگی کنید
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سپاسسسسسسسسسسس
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
چرا اینترنت گوشی من همیشه قطع است
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
ممنونم .بسیار عالییییییییییی
United States of America
abdolatif hooti
۱۲:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۶
سلام.روستای جوگزبالا از توابع شهرستان فنوج استان سیستان وبلوچستان با جمعیتی بالغ بر۱۰۰۰نفر از اینترنت محروم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۶
سلام
روستای گرنی دراستان خراسان رضوی شهرستان درگز به اینترنت دسترسی ندارد
خواشمند م رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شهدوست درازهی
۱۸:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
ما در حق اباد زندگی میکنیم یکی از روستا های مرزی وپر کار از شهر سراوان بخش بم پشت است و از اینترنت محروم هستیم بدون اینترنت مشگل لطفا سریع رسیدگی کنید ممنون میشیم شوارای روستای حق اباد
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
باسلام،یکی ازروستاهای استان همدان،اینترنت معمولی وپرسرعت نداریم وجمعیت این روستای ماهم خیلی زیاده ،لطفارسیدگی کنیدمچکریم.
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
باسلام،یکی ازروستاهای ،استان همدان،اینترنت معمولی وپرسرعت نداریم وجمعیت این روستای ماهم خیلی زیاده ،لطفارسیدگی کنیدمچکریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۱۵ دی ۱۳۹۵
با سلام. من در روستا ی. میرحسام شهرستان بانه زندگی. می کنم. اگر به بحث این اینترنت پر سرعت ما رسیدگی کنید مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۱:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۵
باسلام روستای ما بالای 40خانواریم ولی هیچگونه اینترنتی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۵
سلام مادر بندرصیادی تنگ از توابع شهرستان کنارک از اینترنت معمولی و پرسرعت محرومیم لطفا رسیدگی کنید
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۵
سلام من از روستای های زنجان هستم بیش از 600خانوار هستیم ایا امسال یعنی تو روستای ما هم اینترنت پر سرعت میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۵
سلام ما در روستای ورکات از شهرستان نیکشهر استان بلوچستان باجمعیت۸۰۰نفر اینترنت معملی هم نداریم لطف رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
سلام
با کمال احترام این خبر واقعیت نداره
من در روستای کوهسالار علیا زندگی میکنم و روستای ما بالای 40 خانوار هست و تا کنون به هر جای مراجعه میکنیم جهت اینترنت پر سرعت کسی جواب ما را نمی دهد
روستای ما 1 دانشمند 1 دکتر 1 رییس دانشگاه و 6 فوق لیسانس 20 لیسانس 10 فوق دیپلم و 15 دانشجوی فعال داره