معاون رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش و پرورش در 4 سال اخیر دوبرابر شده است و دریافتی معلمان از 830 هزارتومان به بیش از 1میلیون تومان افزایش پیدا کرده است اما نظام پرداختی نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  محمد باقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، ضمن مقایسه وضعیت امروز آموزش و پرورش با سال 90 اظهارداشت: بودجه اختصاص یافته به آموزش و پرورش در سال 94 حدود 24 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال 90 به دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد کارکنان این وزارت خانه در سال های اخیر افزود: تعداد کارکنان آموزش و پرورش از 949 هزار نفر به 1 میلیون و 66 هزار نفر افزایش داشته است که آهنگ این تغییرات با افزایش اعتبارات متناسب نیست.

نوبخت متوسط دریافتی برخی کارکنان سایر نهاد های دولتی را بیشتر از معلمان دانست و گفت: نظام پرداخت ها نیازمند بازنگری است و ما در این خصوص در صدد اصلاح آن هستیم و در 4 سال اخیر میانگین حقوق معلمان از 830 هزار تومان به 1 میلیون و 770 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بودجه ای که امسال به مجلس ارائه شد 236 هزار میلیارد تومان بود اما به دلیل کاهش قیمت نفت و احتمال عدم تامین این رقم، مجلس دولت را موظف کرد تا اعتبارات را به اندازه 220 هزار میلیارد تومان اختصاص دهد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: برای جلوگیری از کسری بودجه برای 184 هزار میلیارد تومان از این بودجه برنامه ریزی می شود که در این شرایط پرداختی ما به دستگاه ها حدود 80 درصد مبلغ تعیین شده بود. این درحالی است که اعتبار اختصاص یافته به آموزش و پرورش بیش از 100 درصد مبلغ تعیین شده است.

وی تصریح کرد: امسال هزار و 350 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان به آموزش و پرورش اختصاص داده شد اما با همه ی این پرداختی ها بازهم تنگنا ها و چالش های آموزش و پرورش آن را نیازمند بازنگری جدی می کند.


درحال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۷:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
از سال 90 تا حالا حقوق دیگر کارکنان دولت چقدر افزایش داشته!!؟