دانشگاه های پیام نور آبادان و خرمشهر دانشجو می پذیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مرداد سال جاری خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور خرمشهر در این خصوص افزود: دانشگاه پیام نور خرمشهر طبق ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور از دو طریق بدون کنکورو براساس سوابق تحصیلی و از طریق کنکورسراسری مشروط به شرکت در آزمون سراسری در سال ۹۴ اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

امید اسپرغم گفت :دانشگاه پیام نور با شعار آموزش برای همه کس، همه جا و همه وقت، توانسته است دانشجویانی را از تمام اقشار جامعه از کم درآمد تا پرمشغله و حتی روشندل و معلول را تربیت و روانه بازار کار کند.

وی بیان کرد :روش آموزش و تربیت نیروی انسانی در دانشگاهی مانند پیام نور براساس متدهای روز آموزش دنیا می باشد که امروزه در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، ژاپن، مالزی، کانادا، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته تدریس می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور خرمشهر در خصوص رشته های تحصیلی این واحد دانشگاهی افزود: این واحد در کلیه گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی اقدام به تربیت و آموزش نیروی انسانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.

در گروه علوم ریاضی و فنی:

مهندسی کامپیوتر؛ فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع، مهندسی کشاورزی؛ مکانیزاسیون کشاورزی، علوم و مهندسی آب، فیزیک هسته ای، فیزیک حالت جامد.

در گروه علوم تجربی:

زیست شناسی عمومی، زیست شناسی گیاهی، زمین شناسی، شیمی محض، شیمی کاربردی، مهندسی منابع طبیعی؛ محیط زیست، علوم ورزشی؛ علوم زیستی ورزش.

و در گروه علوم انسانی:

زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی،زبان و ادبیات انگلیسی، حقوق، تاریخ، مترجمی زبان انگلیسی، علوم اقتصادی؛ اقتصاد نظری، اقتصاد کشاورزی، الهیات و معارف اسلامی؛ تاریخ و فرهنگ تمدن اسلامی، الهیات و معارف اسلامی؛ علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی؛ فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم تربیتی؛ مدیریت و برنامه ریزی آموزشی.

گفتنی است:ثبت نام پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی تا تاریخ ۱۲ مرداد تمدید شد.
انتهای پیام/ گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.