نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا گفت: این گول زدن خودتان است که بخواهید بلندگوی بخش سیاسی کشورخود در خارج باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر اژه ای امروز در آیین افتتاحیه نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بابیان اینکه ایران در حال حاضر در یک پیچ تاریخی قرار دارد، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند اکنون جفرافیای جهان در حال شکل گیری است و ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم.  

وی تاکید کرد: باید فضای داخل کشور و دستاوردهایی که در کشور حاصل شده است را به دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور منتقل کنیم تا آنها نیز در جریان مسائل قرار بگیرند.

مشاور مقام معظم رهبری اظهار کرد: کار فرهنگی یک دیوار نیست اگر دکتر چمران از آمریکا به جنوب لبنان می آید نتیجه آن روی کار آمدن اشخاصی چون سید حسن نصرالله می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اژه ای خطاب به دانشجویان گفت: شما با به سرزمین خود افتخار کنید ، آن هم در کشورهایی که دانشجویان ما همه جوره مورد تهاجم هستند.

وی گفت: شما باید بتوانید تببین کنید، نفوذ کنید و دفاع کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا در ادامه به پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ما قبل از انقلاب هیچ چیز نداشتیم و بعد از انقلاب سنگ روی سنگ گذاشتیم و اکنون به اینجا رسیده‌ایم؛ این دانش حیات جاودانه ای به ما داده و باید همه برای ساختن کشور تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی گفت: شما دانشجویان و اساتید در خارج از کشور نه محدودیت دسترسی به منابع معتبر دارید و نه مشکلاتی چون فیلترینگ؛ بنابراین اگر نتوانید تحلیل درستی از اوضاع کشور خود نداشته باشید خیلی فلاکت زده اید.

دبیر این همایش نیز گفت : 40 دانشجو در این همایش حضوردارند که از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی حوزه اروپا و آسیا هستند و بعضی از این افراد سخنرانی نیز خواهند داشت؛ البته از قاره‌های دیگری مانند آمریکا و استرالیا نیز دانشجویانی در این همایش حضور دارند.

سهراب پور افزود: تبیین و بحث در خصوص نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا از قسمت های مهم این همایش است.

وی ادامه داد: پنل جریان شناسی تکفیری که یکی از گرفتاری های اصلی در کشور است و بررسی وضعیت سیاسی کشور در انتخابات پیش رو نیز از دیگر برنامه های این همایش است.

در روز پایانی این نشست نیز میزگردی صنفی کنسولی با حضور معاونینی از وزات علوم ، بهداشت، وزرات خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار خواهد شد.

نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از امروز، 12 مرداد در هتل جم مشهد آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.