دیپلمات سابق آمریکایی توافق هسته‌ای ایران را «سازش با دشمنی مهلک» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، نیکلاس برنز -- دیپلمات اسبق آمریکایی -- در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا حضور یافت و درباره توافق هسته ای ایران سخن گفت.

وی مدعی شد: «توافق از تبدیل ایران به یک قدرت نظامی اتمی جلوگیری می کند. این یکی از مهمترین و جدی ترین چالش ها برای کشورمان، متحدان اروپایی و همچنین اسرائیل و متحدان عرب ما در خاورمیانه است. آمریکا باید از ماجراجویی های تسلیحاتی اتمی ایران و تصمیم آن برای تبدیل شدن به قدرت نظامی حاکم بر منطقه جلوگیری کند. این یک تلاش بلند مدت است که به تمرکز و اراده محکم دو رئیس جمهور بعدی آمریکا که پس از رئیس جمهور اوباما بر سر کار می آیند نیاز دارد. آنها باید این موضوع را تضمین کنند که ایران به توافق پایبند باشد. بنابراین ما باید از حالا از قدرت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک خود برای جلوگیری از افزایش قدرت ایران در سالهای آتی استفاده کنیم.»

برنز افزود: «به این ترتیب من از توافق با ایران حمایت می کنم و به کنگره توصیه می کنم که در ماه سپتامبر به آن رای دهد. این موضوع قابل درک است که این تصمیمی دشوار برای بسیاری از اعضای کنگره خواهد بود. این توافق منافعی شفاف برای امنیت ملی ما دارد و در این حال مخاطراتی به همراه دارد. این توافقی دردناک است که شامل سازشهایی با دولت ایران یعنی دشمن مهلک کشورمان است.»

برنز گفت: «معتقدم به هرحال اگر این توافق به طور مؤثر اجرایی شود، می تواند برنامه اتمی ایران را برای بیش از یک دهه تضعیف و محدود کند و در بلند مدت از ایجاد هرگونه ظرفیت تسلیحاتی اتمی این کشور جلوگیری کند. این موضوع مهم سبب شده من متقاعد شوم از دولت اوباما که به دنبال تصویب این توافق است ، حمایت کنم.»

وی افزود: «ما ظرفیت و حق استفاده از قدرت نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را همین حالا و در صورتی که ضروری باشد، حفظ کرده ایم.»

مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا گفت: «از نظرم طرح جامع اقدام مشترک که جان کری وزیر خارجه و ارنست مونیز وزیر انرژی درباره آن مذاکره کرده اند، یک توافق محکم و با معنی است که منافع ذاتی مهمی برای آمریکا به همراه دارد.»

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۴:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
هر وقت یکی از شماها را عصبانی می بینم کلی کیف میکنم و لذت میبرم.تو سر خودتون بزنین،انگشت بگزین،داد بزنین . .
Iran (Islamic Republic of)
DarvishMorad
۱۳:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
نابودی شماومتحدان خبیثتان راآرزودارم.
لعنت برشمامزوران تاریخ زمان...روی هیتلرراسفیدکردید.
United States of America
حامد
۰۹:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
آمریکاشیطان بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
به امریکا بگوئید از ملت ایران عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر (شهید مظلوم بهشتی)
آخرین اخبار