وزیر امور خارجه واتیکان تاکید کرد توافق هسته‌ای ایران باید برای جامعه جهانی در حل بحران‌های موجود، سرمشق واقع شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، «ریچارد گالاگر ،» وزیر امور خارجه واتیکان روز سه شنبه ضمن مثبت ارزیابی کردن توافق هسته ای ایران، تاکید کرد این توافق برای جامعه جهانی در حل بحرانهای موجود باید سرمشق واقع شود.

گالاگر افزود: روسیه همان گونه که به حصول توافق بر سر برنامه هسته ای ایران با قدرتهای بزرگ کمک کرده است، می تواند به برقراری و حفظ ثبات مدیترانه نیز کمک کند.

وزیر امور خارجه واتیکان در گفتگو با روزنامه لااستامپا تاکید کرد:" بدون تردید روسیه یکی از بازیگران مهم بین المللی است و من فکر می کنم که همه ما نیاز داریم که در کنار یکدیگر حرکت کنیم نه جدا از هم یا در برابر هم. فدراسیون روسیه همان طور که به حصول توافق درباره برنامه هسته ای ایران کمک کرده است، اکنون نیز می تواند نقش مهمی در برقراری و حفظ ثبات در مدیترانه ایفا کند."

وی در ادامه تصریح کرد:" واتیکان این توافق نامه (توافق هسته ای ایران) را مثبت ارزیابی می کند چرا که معتقد است بهترین راه برای حل مناقشات و اختلافات میان کشورها گفتگو و مذاکره است."

وزیر امور خارجه واتیکان خاطر نشان کرد:" این که درباره برنامه هسته ای ایران یک راه حل رضایت بخش برای تمام طرفها حاصل شده است، امری واقعا مثبت محسوب می شود. با این حال این توافق ایجاب می کند که تلاشها ادامه یابد و تمام طرفهای دخیل برای به ثمر رساندن آن به تعهداتی که داده اند عمل کنند."

وزیر امور خارجه واتیکان خاطر نشان کرد بحران یونان برخی مشکلات و محدودیت های اتحادیه اروپا را نمایان کرده است. 

وزیر امور خارجه واتیکان در ادامه با اشاره به بحران ها و چالشهایی که جامعه جهانی با آنها دست به گریبان است، تاکید کرد: برای حل و فصل مشکلات سوریه و خاورمیانه، پشتکار در گفتگو و تداوم حرکت در مسیر آشتی امری اجتناب ناپذیر است.

 وی خاطر نشان کرد در این مسیر لازم است که کشورها از به رسمیت شناختن گروه‌های مسلح داعش از جنبه های مختلف حکومتی، سرزمینی یا مذهبی خودداری ورزند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار