مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح رتبه بندی معلمانی که به تازگی در حرفه معلمی مشغول فعالیت میشوند، گفت: هر کس که در این حرفه وارد شود اولین رتبه را دریافت میکند و ارتقا به رتبههای بالاتر در گرو کسب امتیازات براساس شایستگی هاست که در قالب طرحی تنظیم شده است و معلمان جدیدالورود هم از این قاعده مستثنی نیستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت پرداختی در رتبه بندی در حفظ شان معلم مورد نظر قرار گرفته است یا خیر ، پاسخ داد: بیشتر از مبالغ پرداختی بحث ایجاد هماهنگی برای تفاوت قائل شدن بین خدمات ارایه شده معلمان مورد توجه است تا در این میان حقی از معلمان فعالتر ضایع نشود.
طرح رتبهبندی ایجاد رقابتی سالم بین معلمان
نوید ادهم در خصوص ایجاد استانداردهایی برای اجرای هر چه بهتر این طرح گفت: یک از اهداف اصلی آموزش و پرورش ایجاد رقابتی سالم و تعالی بخش بین معلمان است و برای اینکه این رتبه بندیها دقیقتر انجام شود و در آن اعمال نظرهای شخصی لحاظ نشود اولویت به کار گیری شاخصهای کیفی بر شاخصهای کمی ضرورت پیدا میکند.
وی ادامه داد: البته برنامه هنوز ابلاغ نشده است و فرآیند کارشناسی را طی میکند.
وضعیت سیاستگذاری سند تحول
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که شورای عالی مرجع رسمی قانون گذاری و سیاستگذاری است، گفت: با استفاده از همین پتانسیل سند تحول براساس مصوبه سال 83 مورد تدوین قرار گرفت و براساس تصمیمات شورایعالی به تصویب رسید و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.
وی افزود نقشه راه هم برای اجرایی کردن احکام سند مورد نیاز است و شورایعالی با توجه نقش نظارتی و مد نظر قرار دادن شرایط مناسب وضعیت معلمان در هر جنبه، با همکاری سایر معاونت ها نقش نظارتی را انجام میدهد.
انتهای پیام/