287 نفر از مراقبان سلامت برای چگونگي مراقبت از گروه سني نوجوان آموزش دیدند.

به گزارش گروه گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ 287 نفر از مراقبان سلامت پايگاه هاي سلامت دولتي، خصوصي و مراكز سلامت جامعه در خصوص چگونگي انجام مراقبت از گروه سني نوجوان به همت كارشناسان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مركز بهداشت شهداي والفجر شهرستان شيراز و با همكاري كارشناسان واحدهاي مبارزه بابيماري هاي واگير و تغذيه آموزش ديدند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شركت كنندگان با شیوه انجام معاينات گروه هاي هدف دانش آموزان، چگونگي ارجاع دانش آموزان داراي اختلال و نحوه پيگيري آشنا شدند.

علي محمد شاهيجاني، معاون مركز بهداشت شهداي والفجر شیراز در این جلسه با اشاره به تغييرات ايجاد شده در برنامه واكسيناسيون و لزوم انجام و حفظ شاخص 100 درصد آن، از مراقبين سلامت خواست تا پيگيري اين موارد را به عهده داشته باشند.

دكتر هنگامه خضري، مسوول واحد سلامت نوجوانان مركز بهداشت شهداي والفجر شیراز نیز در این خصوص گفت: با توجه به سرشماري مركز آمار ايران در سال 93، 15 ميليون جمعيت 6 تا 18 سال داريم كه از اين ميزان حدود 13 ميليون نفر در مدارس به تحصيل اشتغال دارند، كثرت و انبوهي جمعيت اين گروه سني از يك طرف و آسيب پذير بودن افراد تحت پوشش اين گروه از طرف ديگر، اهميت مراقبت گروه نوجوان را بيش از بيش نمايان مي كند.

وي افزود: معاينات اين گروه سني بايد در سه پايه اول دبستان، پنجم و نهم صورت گيرد كه مراقبين سلامت در پايگاه هاي سلامت خانواده يا مراكز سلامت جامعه همراه با پزشكان خانواده در اين امر خطير همكاري مي كنند.

كارشناسان واحد مدارس شیوه تكميل فرم هاي آماري مورد لزوم و چگونگي ورود اطلاعات دانش آموزان به نرم افزار الكترونيك مربوطه را توضيح دادند و كارشناسان تغذيه نيز مراقبين سلامت را در خصوص تغذيه در سنين نوجواني و منحني رشد دانش آموزان، آگاه کردند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: آموزش ، مراقبان ، سلامت ، سنی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.