معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پيش‌بيني می شود امسال 340 هزار تن برنج در سطح شاليزارهای استان برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه در سال 91-92 93 هزار هکتار زمین زیر کشت برنج رفت اظهار داشت: در سال 92-93 60 هکتار و امسال 40 هزار هکتار زمین در استان به کاشت برنج اختصاص داده شده است.

وی برداشت برنج در سال 91-92 را 460 هزار تن، 92-93 را 340 هزار تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی 93-94 افزون بر 300 هزار تن برداشت کنیم.

قاسمی نژاد با اشاره به اینکه در شهرهای اهواز، شوش و شوشتر بیشترین کشت صورت می گیرد خاطرنشان کرد: با وجود کمبود آب در حوضه آب ریز کرخه، مارون، هندیجان و جراحی سطح زیرکشت برنج در خوزستان همچون دیگر استان ها کاهش یافته است.

 این مقام مسئول به رتبه خوزستان در تولید برنج اشاره و تصریح کرد: پس از استان های گیلان و مازندران، خوزستان رتبه سوم را در کشور دارا می باشد.

محمد قاسمی نژاد گفت: طرح کشت زمستانه مطلوب است ولی به دلیل محدودیت زمان نمی توانیم همه کشت را در این فصل انجام دهیم و برای موفقیت در طرح مذکور نیازمند حمایت و تحقیقات بیشتری هستیم.

انتهای پیام/پ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.