حدود 40 شرکت ایرانی در نمایشگاه هوایی «ماکس» روسیه شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه بین لملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حدود چهل شرکت ایرانی در نمایشگاه هوایی «ماکس» سال 2015 روسیه شرکت خواهند داشت.

شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه شماری از سامانه‌های ناوبری و موتورهای هوایی را به نمایش خواهند گذاشت.

"شهرام وقفی نژاد،" مدیرعامل شرکت آسمان فناوران ایران، در گفتگو با این خبرگزاری گفت: هیئت ایرانی یکی از فعال‌ترین هیئت‌های حاضر در نمایشگاه ماکس 2015 خواهد بود.

نمایشگاه هوایی «ماکس،» که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می آید، هر دو سال یکبار و در اواخر اوت(شهریور) برگزار می‌شود.

وی گفت: نمایشگاه هوایی ماکس 2015 در واقع وارث اولین نمایشگاه هوایی امپراطوری روسیه است که از سال 1911 برگزار می شود. در زمان اتحاد شوروی این نمایشگاه در قالب مانور و جشن هوایی ادامه پیدا کرد و بعد از فروپاشی اتحاد شوروی، از سال 1993 در قالب کنونی شروع به کار کرد. 

ماکس یکی از نمایشگاههایی است که در نوع خود در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و به همین علت اغلب شخص رئیس جمهور روسیه آن را افتتاح می کند. ماکس در زمره برترین نمایشگاه‌های هوایی دنیاست و در کنار نمایشگاه بورژه پاریس و نمایشگاه دبی از بزرگترین نمایشگاه‌های این‌چنینی به شمار می‌رود. 

این مقام ایرانی افزود: این نمایشگاه برای ما از نظر برقراری ارتباط با صاحبان صنایع هوافضا، خرید محصولات و فناوری های مرتبط  بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: امسال ایران یک غرفه بزرگ 105 متری در اختیار دارد و مجموعه ای از شرکت‌های هوایی و فضایی و بخش خصوصی حضور دارند.

وقفی نژاد افزود: محصولاتی که ایران قرار است امسال در این نمایشگاه ارائه دهد، در بخش فضایی شامل تعدادی ماهواره و ماهواره‌بر است که ایران به فناوری آن دست پیدا کرده است. در بخش هوایی نیز ماکت تعدادی بالگرد و هواپیمای در دست طراحی به نمایش گذاشته خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار