رئیس حزب همبستگی و توسعه وحدت میانمار از این پست کنار گذاشته شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در بحبوحه اختلافات حزب حاکم میانمار و در فاصله کمتر از سه ماه به انتخابات پارلمانی حساس در این کشور،‌ "شوئه مان،"رئیس حزب حاکم - حزب همبستگی و توسعه وحدت- امروز در پی مداخله "تین سین،" رئیس جمهور میانمار، از سمتش کنار گذاشته شد.

سخنگوی رئیس جمهور میانمار اعلام کرد: این قضیه صرفا مربوط به رهبری حزب است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

چهارشنبه شب پلیس هنگام برگزاری کنفرانسی درباره انتخابات که موضوع مورد اختلاف میان "تین سین" و "شوئه مان" است، وارد مقر حزب حاکم شده بود.

در ماه‌های اخیر، تنش میان این دو - که از ژنرال‌های سابق هستند و لباس نظامی را کنار گذاشته‌اند تا در انتخابات جنجال برانگیز سال 2010 شرکت کنند- بالا گرفته است.
"شوئه مان" که رئیس پارلمان نیز هست به تازگی آشکارا از همکاری نزدیک با "آنگ سان سو چی" رهبر مخالفان استقبال کرده بود.
او همچنین بر سر موضوع وزنه ارتش در پارلمان رو در روی دیگر ژنرال‌های سابق که زمانی در قالب هیأت حاکمه نظامی اداره میانمار را در دست داشتند، ایستاد.

اتحادیه ملی برای دموکراسی، حزب "آنگ سان سو چی،" بخت اول پیروزی در انتخابات هشتم نوامبر (17 آبان) به شمار می‌رود؛ اما "آنگ سان سو چی" برنده جایزه نوبل صلح که در دوران حاکمیت نظامیان بر میانمار مدت زیادی را در حبس خانگی بود، به علت گنجاندن بندی در قانون اساسی که راه او را برای رئیس جمهور شدن سد می‌کند، نمی‌تواند به ریاست جمهوری امیدوار باشد.

احزاب تا روز جمعه فرصت دارند فهرست نامزدهای خود را برای انتخابات ارائه دهند. بسیاری از منابع در حزب حاکم همبستگی و توسعه وحدت اعلام کردند "شوئه مان" تمایلی به حمایت از نامزدهای وفادار به رئیس جمهور ندارد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری میانمار نیز اعلام کرد "شوئه مان" دستگیر نشده است. این سخنگو از اظهارنظر در مورد استقرار پلیس اطراف مقر حزب حاکم خودداری کرد.

پیش‌تر "توئه نینگ مان،" پسر شوئه مان، گفته بود یک عده به اصطلاح نگهبان در محل سکونت پدرش در نایپیداو – پایتخت-  مستقر شدند.

"تین سین" رئیس جمهور میانمار و بسیاری از اعضای دولت او از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011 (1390) دیگر سمتی در حزب ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار