محمدی گلپایگانی تنها راه نجات جهان اسلام را «اتحاد» و «وحدت» دانست و انشقاق و پراکندگی را آسیب بزرگی برای مسلمانان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در مراسم افتتاحیه جشن های دهه کرامت که صبح امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: دهه کرامت از ابتکارات ارزشمندی است که طی این دهه حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی (ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) تکریم و تعظیم می‌شوند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در ارتباط با جایگاه حضرت معصومه(س)‌ خاطر نشان کرد: جمعی از اهالی ری خدمت امام صادق(ع) رسیدند و ایشان فرمودند سلام بر مردم قم و سپس این جمله را تا سه‌بار تکرار کردند و فرمودند «مکه حرم پروردگار است و پیامبر اکرم(ص) را حرمی در مدینه طیبه است و امیر مومنان(ع) را حرمی در کوفه است و حرم ما اهل بیت(ع) نیز در قم است، بانویی در آنجا دفن می‌شود که هر کس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری شأن و منزلت قم را در احادیث و روایات تا پیش از ورود حضرت معصومه(س) به قم مورد توجه قرار داد و گفت: شخصیت‌های فراوانی از جمله حضرت آیت‌الله مرعشی‌نجفی، سال‌ها نخستین زائر حضرت فاطمه معصومه(س) بود و پیش از اینکه درب‌های حرم مطهر باز شود، پشت درب می‌ایستاد و به انتظار می‌نشست وهمچنین بنیانگذار کبیر انقلاب در وصف حضرت معصومه(س) قصیده‌ای در 40 بیت سرودند.

وی وجود حوزه علمیه را از برکات حرم کریمه اهل بیت عنوان کرد و افزود: حرم حضرت معصومه(س)، نقطه امید و چراغ فروزانی در سرزمین کشور ماست که محور پناه علاقه‌مندان و ارادت‌مندان به اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در سوزاندن نوزاد فلسطینی گفت: آنچه امروزه جهان اسلام را تهدید می‌کند، مسئله انشقاق است؛ جنگ‌های صلیبی امروز نیز ادامه دارد و مردم یمن شبانه‌روز در بمباران کشته و خانه‌هایشان ویران می شود که باید به صورت جامع راه چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تنها راه نجات جهان اسلام را «اتحاد» و «وحدت» دانست و انشقاق و پراکندگی را آسیب بزرگی برای مسلمانان دانست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم که امروز در این سرزمین حکومت الهی رایج است و با توسل به ولایت و محبت به اهل‌بیت(ع)  زندگی راحتی داریم و امیدواریم که خداوند عاقبت خوبی برایمان رقم بزند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.