استاد دانشگاه الازهر غزه تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا حق وتو دارد، فلسطینیان به حق و حقوق خود نمی رسند، چون علیه رژیم صهیونیستی قطعنامه ای صادر نمی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مخیمر ابوسعده، استاد دانشگاه الازهر غزه در گفتگو با پرس تی وی درباره تصمیم تشکیلات خود گردان برای شکایت از رژیم صهیونیستی در لاهه گفت: حداقل کاری که تشکیلات خودگردان فلسطینی می توانند در برابر حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و بازداشت یا کشتن آنها کنند، این است که شکایت به دادگاه بین المللی لاهه ببرند.
وی افزود: هم اکنون فلسطین عضو دادگاه جنایی بین المللی است. از زمانی که فلسطین عضو این دادگاه شده است، رژیم صهیونیستی جنایات زیادی مرتکب شده که شامل جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است. در این مدت دهها فلسطینی در حملات نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس کشته شده اند.
ابوسعده در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی آشکارا قوانین بین المللی حاکم بر سرزمینهای اشغالی را نقض می کند. نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی به سمت فلسطینیان تیراندازی می کنند و آنها را می کشند که هیچ تهدید مستقیمی از جانب آنها به جان صهیونیست ها وجود ندارد. مسلما اگر به دادگاه لاهه شکایت شود، فلسطینیان نمی توانند رژیم صهیونیستی را مجبور کنند تاوان سنگینی برای جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت پرداخت کند. 
وی در ادامه گفت: البته سابقه سازمان ملل متحد و شورای امنیت هرگز به نفع فلسطینیان نبوده است. تا زمانی که آمریکا عضو دائمی شورای امنیت است و از حق وتو برخوردار است، هیچ قطعنامه ای علیه رژیم صهیونیستی تصویب نمی شود، به همین دلیل هم در حدود هفتاد سال گذشته عدالت درباره فلسطینیان اجرا نشده است. تمام مواردی که در دادگاه بین المللی به آنها رسیدگی و حکم صادر شده است، درباره رهبران آفریقایی و مقامات سابق صرب بوده است و هرگز در این دادگاه علیه رژیم صهیونیستی یا کشورهای غربی اقدامی نشده است. بنابراین شکایت فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی می تواند آزمایشی برای دادگاه لاهه و سازمان ملل متحد و شورای امنیت باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار