یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در جهت استعداد‌یابی دانش آموزان به شدت مورد توجه است گسترش و توسعه طرح ملی شهاب است.

محمد نستوه معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص یکی از مهم ترین طرح‌های در دست اجرا در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌ها طرح ملی شهاب است که با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر انجام می شود.

وی در ادامه افزود: در سال تحصیلی گذشته 128 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که از این میان تعدادی دانش آموز با استعداد برتر وجود دارند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: برای اجرای این طرح که در سال گذشته در 32 منطقه انجام شد با حضور 4800 آموزگار و 9000 مسئول اجرایی تحت پوشش قرار گرفت.
گفتنی است این طرح 1 سال در 64 منطقه کشور اجرا می‌شود.

نستوه خاطر نشان کرد: بعد از امر شناسایی، مسئله هدایت را پیگیری می‌کنیم و به این ترتیب طی مدت دو الی سه سال حمایت از استعدادهای برتر در بستر‌های مناسب آن نظیر مراکز رشد و فناوری و بنیاد حمایت از نخبگان انجام می‌شود.

نستوه در ادامه در خصوص سایر برنامه‌هایی که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پیش رو دارد، گفت: برنامه‌های متعددی نظیر برگزاری جشنواره خوار‌زمی، المپیاد‌های علمی و آزمون ورودی مدارس تیز‌هوشان در دستور کار این سازمان خواهد بود.

وی درباره آزمون ورودی مدارس تیز‌هوشان تصریح کرد: تلاش بر این است تا این آزمون همانند دو سال گذ‌شته در سطح ملی انجام شود و با استفاده از استانداردها نگاه به پذیرش دانش آموزان با دقت بیشتری انجام شود.

نستوه در پایان با اشاره به پرورش و هدایت استعدادهای برتر و با نگاهی ویژه در طی سال‌های آتی خاطر نشان کرد: مهم ترین طرح در جهت استعداد یابی دانش آموزان طرح ملی شهاب است که در جهت گسترش آن اقدامات ویژه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.