امان مالمیر در رابطه با داستان نمایش «تاراج‌نامه» و فرم‌های موجود در اجرا گفت.

احسان مالمیر کارگردان نمایش «تاراج‌نامه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: «تاراج‌نامه» قصه تلخی از تاریخ تکرارپذیر به حمله قبل از قوم مغول در دوره خوارزمشاهیان برمی‌گردد.

دورانی که که هر کدامشان عقاید، تفکرات و قدرتی مربوط به خود داشتند که همین علت زمینه‌ساز برای بوجود آمدن اختلاف میان آنها می‌شد.

وی در این راستا افزود: داستان دو جوانی از دو جنسیت مختلف است که هر کدام فقط از دید و تفکر خود به جامعه نگاه می‌کنند و هنوز وارد جامعه بیرونی نشده‌اند که همین امر اتفاقاتی را برای آنهارقم می‌زند.

مالمیر در رابطه با انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: قطعا دغدغه‌های آدم باعث ایجاد انگیزه برای انتخاب موضوعی می‌شود ما در دورانی زندگی می‌کنیم که تهدید و جنگ‌ وجود دارد و عدم همبستگی بین آدم‌ها و پیش رفتن با دید خود می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد درست همانند این نمایشنامه.

وی در خصوص سبک و فرم های موجود در اجرا عنوان کرد: دیالوگ‌ها با زبانی شاعرانه بیان می‌شود.

مالمیر درباره مشکلات این تماشاخانه‌ها گفت: یکی از مشکلات عمده این تماشاخانه این است که از لحاظ مالی و تبلیغات از مراکز و سازمان‌ها حمایت نمی‌شوند و استفاده از سالن‌های بنام‌تر برای گروه‌هایی که هنوز اسم و رسم خاصی ندارند دشوار است.

وی درباره وفادار بودن اجرا به متن عنوان کرد: تا جایی که توانستیم سعی کرده‌ایم که وفادارانه پیش برویم اما به دلیل محدودیت زمانی که در اجرا بخش‌هایی از نوشته‌ها را کوتاه‌ کرده‌ایم.

گفتنی است؛ نمایش «تاراج‌نامه» به کارگردانی احسان مالمیر و نویسندگی بهرام بیضایی از 6 مرداد الی 2 شهریور در تالاب محراب روی صحنه می‌رود.

مینا مظفری، فربد غفاری، رسول حسین‌پور، نیلوفر مخلصی،‌ علیرضا زنده‌دل، فرزانه حسین‌خانی، بهروز ساریخانی، مینو صباغیان، میلاد قنبری
بازیگران، طراح پوستر و بروشور: صحرا ملاعلی و عکاسان: مسعود درودیان،‌ آرش مالمیر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار