کامران در طرح سوال از وزیر نیرو:

اعطای حق آبه به غیر از مردم حرام است

نماینده مردم اصفهان گفت: حق آبه حق‌الناس است و مراجع هزینه کردن آن را در جاهای دیگر حرام دانستند.

اعطای حق آبه به غیر از مردم حرام استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کامران نماینده مردم اصفهان در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 27 مردادماه) خطاب به چیت‌چیان وزیر نیرو بیان کرد: بحث حق آبه کشاورزان در این میان مطرح است، کشاورزان 1138 میلیون متر مکعب حق آبه دارند.

وی ادامه داد: همین کشاورزان که آهی در بساط ندارند، رودخانه زاینده‌رود را ساماندهی کرده‌اند، اما محیط زیست پز آن را داد.

نماینده اصفهان تاکید کرد: اگر وزارت نیرو می‌خواست این کار را اجرایی کند، باید 10 میلیارد تومان هزینه می‌کرد، حق آبه حق‌الناس است و مراجع هزینه کردن آن را در جاهای دیگر حرام دانستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: شورای عالی آب طبق مصوبه‌ای که در گذشته داشته، برداشت‌های غیرمجاز را ممنوع دانسته و در جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو و ضرغام صادقی برگزار شد، چیت‌چیان قول حل‌شدن این موضوع را در یک ماه داده بود.

نماینده اصفهان خطاب به وزیر نیرو گفت: طبق مصوبه شورای عالی آب برداشت‌های غیرمجاز ممنوع است و حق آبه مردم باید داده شود.

نماینده اصفهان خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: طبق سخنان شما مصوبه شورای آب می‌گوید به هرکسی که آب فروخته باید پول را پرداخت کند، حال می‌خواهد به ذوب‌آهن و یا فولاد باشد و شما در پاسخی که در تاریخ 24 آذر به دفتر مقام معظم رهبری دادید، اعلام کردید که خسارت‌ها را پرداخت می‌کنید.

کامران ادامه داد: اما ما می‌خواهیم قانون توزیع عادلانه آب انجام شود و آبی که سهم مردم است را کسی حق استفاده از آن را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو به جای اجرای ماده 158 قانون اساسی و قانون 18 توزیع عادلانه آب و 24 آن براساس قانون 21 عمل می‌کند و حتی همین 60 میلیارد تومانی که شما می‌گویید به عنوان حق آب داده شده طبق همین اسناد سال گذشته تنها 15 میلیارد آن داده شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جهاد کشاورزی آمار داده که 2000 میلیارد تومان خسارت داده‌ایم، اما طبق قوانین حق فروش آب مردم را نداده‌اید.

نماینده اصفهان در این میان ضمن پخش تصاویری از مصاحبه‌های مردم در مورد بی‌آبی و درگیری‌های پیش آمده به خاطر آن با نیروهای انتظامی که موجب زخمی شدن تعدادی از افراد شده بود، بیان داشت: نمایندگان با هزینه بنده به این منطقه بیایند و اوضاع را از نزدیک مشاهده کنند.

باهنر نایب رئیس مجلس بعد از اکران فیلم در مجلس بیان داشت: برخی از نمایندگان تذکر داده‌اند که این فیلم متعلق به حدود 5 سال پیش است و زمانی که لوله آب یزد منفجر شد و مردم آب نداشتند، لطفا در این رابطه توضیح دهید.

کامران در این رابطه تاکید کرد: لوله یزد بحث جدایی دارد و دیه آن هم داده شده، اما این افراد انسان‌های محترمی هستند که اهل خمس و زکات بوده و معتقد به انقلاب هستند و کسی آنها را مجبور به این کارها نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: این افراد تنها حق آبه خود را از دولت می‌خواهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار