همایش بزرگداشت شاعر و عارف خراسانی، شاه قاسم انوار با حضور نمایندگان ایران و کشورهای همسایه در تربت جام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جواناز مشهدخراسان رضوی، همایش بین‌المللی شاعر و عارف بزرگ خراسان سید قاسم انوار با حضور نمایندگان کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه و افغانستان و نیز شخصیت‌های کشوری و استانی در تربت جام برگزار شد.

دبیر این همایش گفت: این همایش همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و با هدف رسیدن به امنیت پایدار و افزایش همدلی و همزبانی دولت و ملت و تکیه بر سرمایه های اندیشه و ایمان که متعلق به همه مردم این دیار کهن در این خطه مرزی است، برگزار می شود.

حسن جانثار احمدی با بیان اینکه در این همایش 53 مقاله از دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و پنج مقاله از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان و ترکیه به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: از مجموع مقالات رسیده، 35 مقاله پذیرفته شده که 12 مقاله برتر برای ارائه در همایش توسط هیات داوران انتخاب شده است.

همایش بزرگداشت شاه قاسم انوار که به همت شورای اسلامی شهر تربت جام و شهرداری این شهرستان و همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با قرائت بیانیه ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست فرهنگستان زبان فارسی توسط نماینده مردم تربت جام در مجلس در محل سالن تربیت این شهرستان آغاز بکار کرد.

در ادامه این همایش مهمانان برای نثار فاتحه به مزار شیخ احمد جام و شاه قاسم انوار در روستای محمود آباد رفته و از بنای تاریخی بقاع آنها بازدید کردند.

اجرای برنامه‌های هنری به دست هنرمندان شهرستان تربت جام در محل بنای تاریخی رباط جام از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.