مربی تیم ملی کایاک جوانان گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بیشتر قایقرانان را رصد کنند به نتایج ارزنده‌تری می‌رسیم.

حسین ملکی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بعد از مسابقات جهانی اولین اردوی تیم ملی است که پشت سر می‌گذاریم و 5 قایقران نیز در حال تمرین هستند تا بعد از بازی‌های قهرمانی آسیا نفرات تازه طبق روال اضافه شوند و عده‌ای هم به تیم ملی بزرگسالان بپیوندند.

وی در خصوص علت کناره‌گیری محسن میلاد افرود: چون هیچ کدام از ورزشکاران و مسئولین قایقرانی از طریق ورزش به ارتزاقشان نمی‌رسند شغل دومی هم باید داشته باشند، به همین منظور خستگی از کار زیاد هم یکی دیگر از دلایل وی است و مسائل شخصی منجر به این مسئله شد، البته داشتن شغل دوم در تمام فدراسیون‌ها صدق می‌کند زیرا بودجه‌ها بسیار کم است با حقوق کم به زندگی‌شان نمی‌رسند.

ملکی در خصوص رکورد پاروزنانی که به میلان رفته بودند، خاطرنشان کرد: قایقرانان خیلی خوب بودند و رکورد زدند اما کشورهای دیگر قوی بودند و در نهایت عده‌ای از پاروزنان برای انتخابی المپیک ریو از امسال خود را برای سال آینده آماده می‌کنند.

*** مسابقه قهرمانی جهان جوانان چشم‌انداز آینده تیم است

ملکی در خصوص برنامه‌های آتی خود تأکید کرد: سال آینده مسابقات قهرمانی جهانی جوانان را در بلاروس خواهیم داشت که اگر از الان کمیته و وزارت ورزش و جوانان تصمیم بگیرند تا برای سال آینده وضعیت قایقرانان را ثمربخش‌تر کنند. باید کارها و برنامه‌های ورزشکاران را بیشتر رصد کنند و ارتباط خود را با فدراسیون‌ها افزایش دهند و امکاناتی که در اختیار ورزشکاران می‌گذارند، بررسی کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: گروه جوانان زیر 23 سال امسال به فینال B راه یافت اما باید تلاش خود را بیشتر کنند تا سال آینده نتایج ارزنده‌تری کسب کنند.

*** تبدیل فدراسیون قایقرانی به تیم‌های باشگاهی

مربی تیم ملی کایاک قایقرانی در ادامه یادآور شد: همچنین اگر قایقرانی هم مانند فدراسیون‌های دیگر به تیم‌های باشگاهی تبدیل می‌شد، رسیدگی به قایقرانان بهتر می‌شد اما با این وضعیت که همه زیر نظر فدراسیون و با بودجه کم و امکانات کنونی در حال تمرین هستند قایقرانان کشورهای خارجی با برنامه‌ریزی و تجهیزات و امکانات قوی به سرعت صوت در حال پیشروی هستند و ما در خم یک کوچه مانده‌ایم.

وی اظهار داشت: اردوهای تدارکاتی خوبی را پشت سرمی‌گذاریم که پس از اتمام مسابقات آسیایی وضعیت قایقرانان برای این که در کدام تیم و گروه سنی کار کنند، شفاف‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار