وزیر جهادکشاورزی گفت: طرح توسعه گلخانه ها در دستور كار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود حجتی ظهر سه شنبه در ادامه سفر یكروزه خود در مراسم كلنگ زنی پروژه گلخانه فوق مدرن پرورش گل های شاخه بریده گفت: طرح توسعه گلخانه ها در دستور كار دولت قرار دارد.

وی افزود: گل های شاخه بریده در بازار مصرف ایران و جهان دارای جایگاه خاصی است.

وی با بیان اینکه مصرف آب در كشت های گلخانه ای ۹۰درصد كاهش می یابد، گفت: در گلخانه ها با مصرف ۱۰ درصد آب می توان معادل تولید در فضای باز داشت و از مازاد آب مصرفی برای انجام سایر كشتها و تولید سایر محصولات بهره گرفت یا این میزان را ذخیره سازی کرد.

حجتی در ادامه ضمن قدردانی از كشاورز مجری گلخانه مذكور یادآور شد: امید است با سرمایه گذاری انجام شده و حمایتهای دولت كشتهای گلخانه‌ای در استان توسعه یافته و بدینوسیله راهكاری برای مقابله با بحران كم آبی در استان چاره اندیشی شود.

حجتی در ادامه در خصوص تسهیلات قابل پرداخت در این زمینه اظهار داشت: از محل صندوق توسعه، تسهیلاتی برای توسعه كشتهای گلخانه ای تخصیص یافته و با توجه به ابلاغ صورت گرفته در بودجه، ۱۰درصد از محل صندوق توسعه به بخش كشاورزی اختصاص داده شده كه ازاین محل می توان برای توسعه كشتهای گلخانه ای بهره برد.

نصرت اله زمانی پیمان مجری طرح این گلخانه نیز در ادامه ضمن قدردانی از حضور وزیر جهاد كشاورزی به منظور كلنگ زنی پروژه، از حمایتهای دولت در این زمینه فدردانی كرد و اظهار داشت: حتی در صورت عدم حمایت دولتی نیز این طرح را به انجام خواهد رساند.

گلخانه فوق مدرن پرورش گل های شاخه بریده با سیستم cchp , opac برای اولین بار در خاورمیانه به مساحت ۶۰هزار متر مربع كلنگ زنی شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، طرح ، توسعه ، گلخانه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.