رییس جمهورازافزایش 3 برابری رشد اقتصادی درکشورازسال 91تا کنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن روحانی دردیدارباعلما-ایثارگران و برگزیدگان همدان گفت:رشد اقتصادی کشورازمنفی8/6 درسال91 به 3درصد درسال93رسیده است که این جهش اقتصادی بخاطرصبر - مقاومت – اتحاد ومشارکت مردم بوده است.

وی بااشاره به افتتاح و بهره برداری از42طرح عمرانی- خدماتی - کشاورزی واقتصادی بوده است گفت:این طرحها84 بامیلیارد تومان اعتبار وسرمایه گذاری ایجادشده است.

رییس جمهور از واگذاری اموراجتماعی واقتصادی کشوربه بخش خصوصی خبرداد وگفت:مابه دنبال توسعه پایدارکشورهستیم ومی خواهیم طرحهای نیمه تمام کشورپس ازسالهاتکمیل شودکه برای رسیدن به این امرمهم باید مردم وبخش خصوصی رانیز وارد کارکنیم.

حسن روحانی بابیان اینکه به تامین آب منطقه باتوجه به بحران خشکسالی اخیرتوجه ویژه ای شده است اظهارداشت: برای 5هزاروهشتصدهکتاراززمین های کشاورزی استان تسهیلات ویژه به منظورتغییرروش آبیاری اختصاص داده ایم.

وی همچنین باانتقاد ازمصرف بی رویه آب دربخش کشاورزی غیرمدرن کشورگفت:90درصد ازصنایع آب کشوردربخش کشاورزی استفاده می شود که بایدبه دنبال کاهش مصرف بی رویه آب باشیم.

رییس دولت یازدهم بااشاره به خرید8میلیارد دلاری محصولات کشاورزی درسال91گفت:این درحالی است که این رقم به 4/5میلیارددلار رسیده است.

رییس جمهور از کاهش تورم نقطه به نقطه کشور خبر داد و گفت: در تازه ترین آمار اعلام شده از مرکز آمار ایران امسال تورم در کشور به 5/ 11 رسیده است و این درحالی است که درخرداد 92 وقتی که این دولت را تحویل گرفتیم تورم 45 درصد بود.

حسن روحانی برهمیشه در صحنه بودن مردم وکمک آنها برای گذرازمشکلات- تحریم ها ومشکلات اقتصادی قدردانی کرد وگفت:مردم ایران درخردادسال92باحضور73درصدی خودپای صندوق های اخذ رای یکباردیگردشمنان رادربرابرتوطئه هایشان مایوس کردند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.