آمریکا نام یکی از سرکرده‌های گروه حقانی را در فهرست تروریستی این کشور قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نام "عزیز حقانی" را به عنوان یک تروریست بین المللی در فهرست سیاه خود ثبت کرده است. به این ترتیب تمام دارایی‌های این فرد در آمریکا مسدود و هر گونه معامله و داد و ستد شهروندان آمریکایی با وی ممنوع می‌شود.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: سالهاست عزیز حقانی در طراحی و اجرای حملات تروریستی علیه اهداف دولتی در افغانستان دست دارد و پس از مرگ برادرش بدرالدین حقانی، بارها مسئولیت حملات تروریستی بزرگ گروه حقانی را بر عهده گرفته است.

شبکه حقانی بوسیله "سراج الدین حقانی،" فرزند جلال الدین حقانی پایه گذار این گروه، هدایت می‌شود.
آمریکا از یک سال پیش برای هر نوع اطلاعاتی که به دستگیری وی منجر شود، ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا از سالها قبل می‌گوید شبکه حقانی متحد القاعده و طالبان افغانستان است.
گروه حقانی اواخر دهه 70 میلادی برای مبارزه با اشغالگران اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان تشکیل شد. آمریکا این گروه را به دست داشتن در بسیاری از حملات مرگبار ده سال اخیر در افغانستان از جمله حمله به پایگاه نظامی اردوگاه چپمن در سال 2009 (1387) که طی آن 9 نفر از عوامل سازمان سیا کشته شدند، متهم می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گروه حقانی را به طراحی و اجرای حمله سپتامبر 2011 (مهر 90) به سفارت آمریکا در کابل و مقر اصلی نیروهای ناتو در آن شهر متهم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار