دکتر روحانی گفت: با ایجاد زیرساخت ها در کشور و برداشته شدن تحریم ها گردشگران خارجی کشور تا پایان سالآینده دو برابر می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس قوه مجریه در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه 11 طرح گردشگری با 50 میلیارد تومان تسهیلات در این سفر تصویب شده است ، گردشگری را یکی از مسیرهایی دانست که می تواند به‌سرعت اشتغال را توسعه و بیکاری را کاهش دهد.

وی افزود: گردشگری تنها در بر گیرنده مسائل مالی و پولی نیست بلکه فراتر از آن است و هر گردشگر خارجی می‌تواند به سفیر ایران در دنیا تبدیل شود، چراکه تبلیغات منفی بسیاری علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته که ظالمانه و ناعادلانه بوده است.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: وقتی گردشگران جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگ ایران را می‌بینند، نه‌تنها علیه ایران تبلیغ منفی ندارند بلکه به مبلغی خوب برای کشور ایران تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به باید از ظرفیت تمدن‌ها و فرهنگ‌های کشورهای مختلف کنار خود استفاده کنیم بیان کرد: کشورهای دیگر فرهنگ مطلوب و غنی خود را داشته و تبادل فرهنگی سبب توسعه فرهنگ می‌شود.

رئیس جمهور همچنین از توافقی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: در این راستا بانک‌های استان همدان قول دادند ‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌ها در اختیار بگذارند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: پس از پایان تحریم شرایط کشور تغییر کرده و جذب سرمایه از بیرون کشور افزایش خواهد یافت، در این میان همدان از استان‌های پرجاذبه‌ای است که می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدام کند. همچنین طرح هایی مانند راه‌آهن و آزادراه در همدان در حال ساخت است که برای جذب کارآفرین و سرمایه بسیار مؤثر است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز بیمارستان خیرساز تخصصی قلب همدان که به همت دولت تجهیز شده است، به بهره‌برداری رسید که به‌واقع پروژه با اهمیتی است تا همه خیّران استان‌ها از این الگو تبعیت کنند و شاهد حضور خیران در حوزه سلامت باشیم.


روحانی با بیان اجرای طرح تحول نظام سلامت را با جدیت پیگیری می‌کنیم افزود: براساس گفته وزیر بهداشت در حالی که عمل جراحی باز قلب پیش از این در این بیمارستان 40 میلیون تومان هزینه داشت در حال حاضر این عمل با هزینه 800 هزار تومان انجام می‌شود؛ دولت امیدوار است با حضور بیشتر خیرین بتواند طرح تحول نظام سلامت را نیز با سرعت بیشتر به پیش ببرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.