با حضور مدیر‌کل دفتر پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور پایگاه ملی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان همدان گفت:  سرانجام امسال این مجوز با پیگری های انجام شده گرفته و همزمان با سفر هیئت دولت نیز در مراسمی پایگاه نوشیجان افتتاح شد.

ریحان سروش مقدم  با بیان اینکه پایگاه‌ها تشکیلات فنی و تخصصی هستند که در کنار آثار و جاذبه‌های خاص تاریخی ایجاد می‌شوند و از جمله امتیازات انتصاب مدیر پایگاه توسط معاون میراث فرهنگی کشور، اجرای سیستم‌های سازمانی در زمینه حفاظت، مرمت واحیای آثار است افزود: به منظور حفاظت، مرمت، ساماندهی و پژوهش‌های مورد نیاز، از سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد ساختمان پایگاه پژوهشی، استقرار نیروهای ساماندهی، اصلاح مرمت‌های اضطراری در پوشش حفاظتی و بنا ایجاد شده و با ایجاد این پایگاه این طرح ها ادامه و سرعت پیدا می کند.


وی افزود: ساماندهی، معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با هماهنگی اداره کل پایگاه‌های و زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور و اختصاص بودجه و ردیف ملی به صورت سالانه به این طرح  از دیگر امتیازات پایگاه است.

نوشیجان یکی از آثار شاخص دوره ماد در استان همدان و قدیمی‌ترین الگوهای معماری ایرانی است که بر فراز تپه‌ای طبیعی قرار گرفته و از نظر مطالعاتی و تاریخ معماری و هنر ایران بسیار حائز اهمیت است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.