مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت : دهها هزار نفر با وجود اشتغال در مشاغل دیگر به صورت من غیر حق در حال استفاده از مزایای قانونی بیمه کارگران ساختمانی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات مربوط به منابع بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: هزینه دریافتی سازمان تامین اجتماعی از محل پروانه های ساختمانی 600 میلیارد تومان بوده است که 2000 میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار دادن و خدمت رسانی به این کارگران هزینه شد واین در حالی است که سازمان همچنان با 1400 میلیارد تومان کسری اعتبارات مواجه است. 

وی در خصوص سوءاستفاده هایی که از قانون بیمه کارگران ساختمانی صورت گرفته است تصریح کرد: با ابزارهای نظارتی مختلف به شناسایی از استفاده کنندگان من غیر حق ار خدمات اقدام می شود و حل این مشکل و خدمت رسانی به مشمولان واقعی از اولویت های مورد توجه سازمان است .

نوربخش در بحث تعامل با شرکای اجتماعی افزود: با توجه به اینکه از لحاظ تعامل با شرکای اجتماعی نسبت به گذشته در جایگاه بهتری هستیم اما سازمان نتوانست از فرصت کنونی که بهترین تعامل با شرکا برقرار شد به خوبی استفاده کند. 

مدیر عامل سازمان ادامه داد:مدیران سازمان تامین اجتماعی هشدارها و تذکرات شرکا را برکتی برای سازمان می دانند و خواستار اصلاح ادبیات حاکم بر روابط سازمان و شرکای اجتماعی  از سوی هر دو طرف هستند. 

وی با اشاره به لزوم تعامل هر چه بیشتر با شرکا تاکید کرد: برای تحقق اهداف سازمان به شدت به کمک و همراهی شرکای اجتماعی نیازمندیم و برقراری ارتباط سازنده با شرکا همواره مورد توجه سازمان بوده است .

نوربخش در خصوص پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان تصریح کرد: پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان به زودی به مرحله اجرا می رسد و زمینه ساز ارتقا خدمات و تسهیل امور بازنشستگان خواهد بود .

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: این برنامه از آخر شهریور ماه آغاز می شود و برنامه ریزی آن به صورتی است که با اصلاح روش پرداخت ، شاهد بهبود شرایط پرداخت مستمری ها و رفع مشکلات کنونی باشیم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار