مقاومت تیم نظامی لیگ برتر فوتبال نقطه کوچکی برای سیر کردن غول‌های نظامی فوتبال حرفه‌ای کشور شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات مالی همیشه گریبانگیر فوتسال کشور بوده که شاید مدیریت نادرست، کم توجهی مسئولان به فراهم آوردن امکانات پشت گوش انداختن زمان حل مشکلات مهمترین دلایل این مشکلات باشد، اما نباید بی‌انصاف بود و تمام مشکلات را به مسئولان کمیته فوتسال مربوط کرد یکی از ایرادتی که می‌توان به فوتسال باشگاهی گرفت، مدیریت نادرست مسئولان تیم‌هاست، چرا که این افراد تمام تلاش خود را برای رساندن تیم به سطح عالی ورزش کشور به کار می‌گیرند، اما درست زمانی که باید حرفه‌ای رفتار کنند پس از رسیدن به هدف تیم را رها می‌کنند و تکیه می‌کنند بر جمله "هر چه پیش آید خوش آید".
 
این در حالیست که مدیران باید با برنامه ریزی استراتژیکی به ورزش حرفه‌ای برسند تا در رقابت‌ها پیش از شکست برابر رقبا مغلوب مشکلات مدیریتی و مالی خود شوند.
 
این مشکلی است که تیم مقاومت البرز در لیگ برتر فوتسال با آن رو به روست. پیش از حضور این تیم در جمع برترین ها همیشه دغدغه دوران خدمت مهره‌های نامی فوتسال را داشتیم و وجود یک تیم نظامی را از واجبات لیگ می‌دانستیم تا این که این تیم به لیگ برتر آمد.
 صحبت‌های مسئولان این تیم نیز بر این پایه بود که برای پر کردن حفره بزرگ یک تیم نظامی به لیگ برتر آمده‌اند، اما این گفته‌ها در همین حد ماند تا با کنار کشیدن مسئولان شورای شهر البرز و از سوی دیگر مدیران نظامی، روزهای خوش مقاومت به همین مصاحبه‌ها خلاصه شود و آتش مدیریت نامناسب و کمبودهای مالی این تیم را بسوازند.

 پاس کاری مشکلات از یک مسئول به یک مسئول دیگر باعث شد مقاومت تنها با تکیه بر تلاش کادر فنی و سربازان جوان خود سال اول در لیگ برتر ابقاء شود و پس از پایان رقابت‌ها بازهم صدای آشنای مدیران به گوشمان برسد، در حالی که نوید روزهای خوب را می‌دهند، اما امسال نیز با کنار کشیدن مسئولان، مقاومت ماند و کادر فنی و چند بازیکن غریبه در لیگ، زیرا  بازیکنان سال گذشته از این تیم جدا شده و سمت تیم‌های متمول لیگ رفتند. این در حالیست که در ورزش تیم‌های نظامی باید شرایط بهتری داشته باشند و ستاره‌ها را برای گذراندن خدمت سربازی جذب کنند، مقاومت اما این امتیاز مثبت را هم در اختیار نداشت و بار دیگر با به خدمت گرفتن بازیکنان جوان و کم تجربه میخواهد برای سال بعد لیگ، بازیکن سازی کند.
 
در این میان وقتی نگاهی می اندازیم به وضعیت تیم‌های نظامی لیگ برتر فوتبال ، آه می‌کشیم که چرا فوتبال همیشه برای مسئولان بالاتر از فوتسال قرار داشته است، فوتسالی که به مراتب افتخار آفرین تر از فوتبال بوده و در جهانی جایگاه ششم و در آسیا صدرنشین است چرا که باید غولی به اسم تراکتور سازی و یا ملوان باعث شود، مبالغ ناچیزی به تیم فوتسال مقاومت البرز برسد که بازیکنانش با جان و دل برای این تیم بازی می‌کنند.
 
چرا باید هتل بازیکن سطح حرفه‌ای فوتسال کشور به زیر پله‌ای تنها برای استراحت تبدیل شود و وسیله نقلیه‌ای برای رساندن تیم به شهر دیگر موجود نباشد؟! وقتی تهیه تغذیه بازیکنان یک تیم با مشکل رو به رو باشد، باید فاتحه آن تیم را خواند و بقایش در لیگ برتر را در کارنامه مربیان و بازیکنان بی‌ادعای آن نوشت.
 
نبرد مقاومت با حریفان لیگ برتری خود نابرابر است و عادلانه نبودن این وضعیت تنها به مدیریت ضعیف مسئولان باز می‌گردد، امیدواریم تا این تیم نظامی که موهبتی برای لیگ برتر فوتسال است از بین نرفته است، نهادی، سازمانی و یا مسئولانی کاردان و دلسوز امورات این باشگاه را در دست گیرد تا بیش از این ورزش حرفه‌ای کشور به سخره گرفته نشود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار