اقدام دونالد ترامپ و تد کروز در فراخوان راهپیمایی علیه توافق هسته ای ایران با واکنش منفی کاخ سفید مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، دونالد ترامپ و تد کروز – نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا – در فراخوانی از مخالفان توافق هسته ای ایران خواستند 9 سپتامبر (18 شهریور) با حضور در بخش غربی عمارت کنگره، راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند. 

جاش ارنست – سخنگوی کاخ سفید – روز جمعه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت تد کروز – سناتور جمهوری‌خواه تگزاس – و دونالد ترامپ قرار است 9 سپتامبر در مقابل ضلع غربی عمارت کنگره راهپیمایی برگزار کنند. وی این راهپیمایی را "تجمع حمایت از جنگ" نامید. ارنست پیش تر نیز از عبارت "تجمع حمایت از جنگ" استفاده کرده بود. 

تد کروز در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 9 مرداد) نخستین فراخوان را در اعتراض به توافق هسته ای ایران منتشر کرد. ارنست با استفاده از عبارت تجمع حمایت از جنگ برای این فراخوان تلاش کرد مانع از برگزاری آن شود. چرا که این عبارت احساسات ضد جنگ را در میان مخالفان جنگ بر می انگیزد.

جاش ارنست از برنامه دیک چینی – معاون رییس اسبق آمریکا -- نیز برای سخنرانی آتی علیه توافق هسته ای ایران انتقاد کرد. 

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: کسانی که از توافق هسته ای ایران انتقاد می کنند، همان هایی هستند که حامی مداخله نظامی آمریکا در عراق بودند.

جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت جهانی، 14 ژوئیه (23 تیر) اعلام شد. طبق این توافق، مقرر شد در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی علیه این کشور لغو شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار