شهرکرد؛

افتتاح 8 طرح گردشگری و صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته دولت، 8 طرح گردشگری و صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، 8 طرح گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری، با حضور مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح ها شامل بهره برداری از نخستین هتل سنتی در خانه تاریخی آزاده چالشتر، نخستین سفره خانه سنتی در شهرکرد، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و 5 باغ گردشگری در شهرستان سامان است.

بهمن عسگری افزود: این طرح ها با هدف توسعه و ایجاد زیرساخت های بخش گردشگری و با حمایت بخش خصوصی فعال شده است.

وی اظهار کرد: 5 باغ گردشگری شهرستان سامان با مساحت 8 هزار متر مربع در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد که برای حضور و پذیرایی از میهمانان و گردشگران فنس کشی و آماده سازی شده اند.

عسگری گفت: نخستین سفره خانه سنتی در شهرکرد هم با تغییر کاربری یک ساختمان با قدمت 100 ساله دایر شده است که 11 اشتغال مستقیم و 15 اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند.

وی افزود: برای تکمیل این سفره خانه که یک هزار متر مربع زیربنا و فضای کاربردی دارد، بیش از سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تا کنون نیمی از این فضا با بیش از یک میلیارد ریال مناسب سازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، نخستین هتل سنتی در خانه آزاده چالشتر با 24 اتاق و 40 تخت را از دیگر طرح های بهره برداری شده در استان برشمرد.

عسگری همچنین اضافه کرد: نمایشگاه فصلی صنایع دستی و سوغات با 18 غرفه صنایع دستی و 2 غرفه سوغات در حاشیه پارک بانوان شهرکرد هم گشایش یافت.

در این آیین های بهره برداری، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان و سرمایه گذاران بخش گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هم حضور داشتند.

هفته اول شهریور، به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر(نخست وزیر)، با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.