شهرکرد؛

افتتاح نخستین هتل سنتی استان چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته دولت، نخستین هتل سنتی استان چهارمحال و بختیاری در خانه تاریخی آزاده چالشتر گشایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛  همزمان با ششمین روز از هفته دولت، نخستین هتل سنتی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خانه تاریخی آزاده چالشتر گشایش یافت.

در این آیین معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان و سرمایه گذاران بخش گردشگری استان حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این هتل سنتی گفت: این هتل اقامتی با یکهزار و 162 متر مربع مساحت و 888 متر مربع زیر بنا دارای 23 اتاق و 40 تخت برای اقامت و پذیرایی از میهمانان و گردشگران است.

بهمن عسگری افزود: برای تجهیز این بنای تاریخی و تغییر کاربری به هتل بیش از دو میلیارد و 500 میلون ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی؛ فضاهای این بنا شامل قسمت اقامتی، پذیرایی، فضای سبز و رستوران است.

بنای تاریخی خانه آزاده چالشتر در 5 کیلومتری غرب شهرکرد، قدیمی ترین خانه مسکونی فعال چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که متعلق به دوره قاجاریه و زندیه بوده و به شماره 1759 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مهدی خان آزاده چالشتری از شعراء و خوشنویسان سرشناس اواخر دوره های ناصری و مظفری بود.

هفته اول شهریور، به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر(نخست وزیر)، با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: هتل ، سنتی ، خانه آزاده ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.