میزان شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد بسیار کم است و فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی نیک نفس گفت: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهایشان را در این فروشگاه‌ها انجام دهند زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این مکان ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.

وی تاکید کرد: مطمئنا اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است.

تنها نیم درصد شکایت‌ها مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد است


نیک نفس ضمن هشدار به مردم خاطرنشان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.

وی گفت: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته اند و پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد.


تنها نیم درصد شکایت‌ها مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد است

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد و گفت: این 700 شکایت رسمی تلقی نمی‌شود و شامل گزارش‌هایی است که مردم برای پیگیری و نظارت‌های بهتر به ما اطلاع می‌دهند.

وی بیشتر شکایات مردم از فروشگاه‌های اینترنتی را تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایات مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.

نیک نفس به ماده 87 قانون نظام صنفی جدید اشاره کرد و افزود: پیش نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.