معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان بااشاره به اینکه اصفهان دارای ۴۰۰ اتوبوس گازسوزبوده است،گفت: درحال حاضر۲۰۰دستگاه ازاین اتوبوس هادرچرخه حمل ونقل اصفهان قراردارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی با اشاره به برخی چالش های موجود در شرکت اتوبوسرانی اصفهان عنوان کرد: این سازمان با معضلاتی همچون بدهی به بیمه تامین اجتماعی، مشکل تامین سوخت گاز ناوگان و فرسودگی ناوگان روبرو است.

وی با اشاره به اینکه معضلات بدهکاری شرکت اتوبوسرانی اصفهان به تامین اجتماعی و بدهکاری این شرکت به شرکت گاز به ۱۲ سال گذشته برمی گردد، افزود: بر این اساس باید توجه داشته باشیم که بدهی اصلی این شرکت به بیمه تامین اجتماعی ۳۰ میلیارد تومان بوده که با احتساب جریمه به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ماه های پایانی سال گذشته تاکنون بدهی شرکت اتوبوسرانی به تامین اجتماعی ماهانه پرداخت میشود، عنوان کرد: تاکنون بخشی از این بدهی با توجه به مصوبه شورا با واگذاری ملک به بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است و با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده ای نزدیک بقیه بدهی نیز پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین شرکت اتوبوسرانی با شرکت گاز استان اصفهان در زمینه پرداخت بدهی های اتوبوسرانی به شرکت گاز بیان داشت: با امضای این تفاهمنامه بدهی این شرکت نیز به صورت واگذاری ملک پرداخت خواهد شد.

صلواتی، با اشاره به اینکه شهر اصفهان دارای۴۰۰ اتوبوس گاز سوز بوده است، عنوان کرد: باید توجه داشت که در ۱۰ سال گذشته ۵۰ دستگاه از این اتوبوس ها به اتوبوس های دیزلی تبدیل شده و۱۵۰ دستگاه دیگر نیز به دلیل نبود قطعات برای تعمیر در پارکینگ ها هستند و در حال حاضر۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس های گاز سوز در چرخه حمل و نقل شهر اصفهان قرار دارند.

وی، وضعیت کنونی شرکت اتوبوسرانی را دشوار دانست، گفت: در حال حاضر نیمی از ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و علاوه بر این، در بخش بهره برداری و زیر ساختی نیز دچار مشکلاتی هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برخی از اولویت های در دستور کار برای بهبود شرایط حمل و نقلی اتوبوسی در شهر اصفهان گفت: توسعه خطوط بی آر تی، نوسازی ناوگان و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان شش خط مصوب بی آر تی وجود دارد که از شورای عالی ترافیک استان مصوبه خود را دریافت کرده اند، افزود: البته باید توجه داشت که این خطوط در شهرداری و شورا نیز مورد بررسی و تصویب برای اجرا قرار گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اتوبوس ، گازسوز ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.