سنندج؛

آغاز عملیات اجرایی درمانگاه شماره چهار شهرک امام خمینی(ره) قروه

عملیات اجرایی احداث مرکز بهداشتی و درمانی شماره چهار شهرک امام خمینی (ره) قروه به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه در آیین آغاز عملیات اجرایی این درمانگاه گفت: این مرکز بهداشتی و درمانی در زمینی به مساحت هزار متر مربع و زیربنای 350 متر از محل مصوبات سفر سال گذشته وزیر بهداشت احداث می شود. 

صادق ابراهیمی با بیان اینکه بیش از 12میلیارد ریال اعتبار برای احداث این مرکز مورد نیاز است افزود: برای این پروژه اعتبار اولیه سه میلیارد ریال با زمین اهدایی در نظر گرفته شده است.

او بر اهمیت سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: سلامت لازمه توسعه پایدار است و نقش چنین طرح هایی در تامین سلامت بسیار مهم و اساسی است.

وی به دیگر برنامه های هفته دولت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: برای اولین بار مرکز بهداشت و درمان سریش آباد در هفته دولت شبانه روزی شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان قروه همچنین افزود: برای تعمیر، بهسازی محیط و مرمت این مرکز سه میلیارد ریال هزینه شده است که 850 میلیون ریال برای تجهیز آزمایشگاه و با دستگاه های به روز و جدید که توان سطح اول انجام تمام آزمایش های را داراست.

به گفته وی یک میلیارد و 900 میلیون ریال برای بهسازی و 250 میلیون ریال هم جهت تامین تجهیزات اداری و دو خانه پزشک شده هزینه شده است.

ابراهیمی به 16 مرکز فعال بهداشت و درمان شهرستان قروه نیز اشاره کرد و افزود: در این مراکز 22 پزشک مستقر هستند، وضعیت پزشک به ویژه پزشک خانواده در سطح شهرستان مطلوب است اما باید گام های موثری برداشت تا رضایتمندی را بالاتر برد.

همچنین به مناسبت هفته دولت خانه بهداشت روستای مظفرآباد در زمینی به مساحت 95 مترمربع و با اعتبار 950 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان قروه در هفته دولت 10 خانه بهداشت در روستاهای اوریه، ویهج، شکوه آباد، خریله، کنگره، شیروانه، میهم سفلی، سرتیپ آباد، مظفر آباد به بهره برداری رسید.

به گفته وی برای افتتاح این تعداد خانه بهداشت اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: احداث ، توسعه ، نقش ، محیط ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.