معاون وزیر نیرو:

افزایش 15 درصدی خرید تضمینی در صورت استفاده از تجهیزات داخلی

معاون وزیر نیرو گفت: تولید کنندگانی که از تجیهرات داخلی استفاده کنند 15 درصد علاوه بر تعرفه‌های جدید به آنها پرداخت خواهد شد.

افزایش 15 درصدی خرید تضمینی در صورت استفاده از تجهیزات داخلیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم تحویل نخستین سری از توربین‌های بادی ساخت داخل با ظرفیت 2.5 مگاواتی ضمن قدردانی از زحمات گروه متنا گفت: گروه متنا به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی با زیرساخت‌های کشور به حساب می‌آید که دارای نیروی انسانی توانمند و سخت افزار مخصوص به خود است که با حمایت‌های بیشتر شاهد شکوفا شدن هرچه بیشتر آنها خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار داشت: برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی علاوه بر تغییر تعرفه‌های خرید تضمینی انرژی‌های تجدید پذیر، از تولید کنندگانی که از تجهیزات داخلی استفاده کنند 15 درصد بیشتر پرداخت خواهد شد که علاوه بر آن پیشنهاد ما به هیئت دولت افزایش این میزان تا 30 درصد است.

فلاحتیان در ادامه تصریح کرد: ظرف مدت یک سال و نیم گذشته قراردادهای سنگینی با گروه متنا بسته شده که همین امر تکلیفی را برای آنها ایجاد کرده، که از نمونه‌های آن به قرارداد 6 هزار و 500 مگاواتی به اعتبار 21 میلیارد تومان می‌توان اشاره کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت متنا باید  به سمتی حرکت کند که پروژه‌های آنها از طریق epcf انجام شود که در این صورت از ظرفیت تکنولوژی بالاتری و روانه شدن پول به صنعت استفاده خواهد کرد وعلاوه بر آن فضای کسب وکار نیز تغییر می‌کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار