از ساعاتی پیش توفانی دیگر تهران وبخش‌هایی از استان البرز را درنوردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ساعاتی پیش وقوع توفان در بخش‌هایی از استان‌های تهران،البرز،مرکزی،قزوین و قم سبب کاهش کیفیت هوا شد.
 
احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در این خصوص اظهار داشته است:با ورود سامانه بارشی فعال به کشور و همراهی آن با نفوذ و تقویت زبانه پرفشار بر روی نیمه شمالی، در استان های واقع در غرب ، شمال غرب، سواحل شمالی، مرکز، ارتفاعات جنوب غرب و دامنه های البرز جنوبی ( واقع در شمال استان های تهران و البرز) ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

سرعت این توفان به 59.4 کیلومتر بر ساعت رسیده است و دید افقی 48 متر پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش؛ وزش باد نسبتا شدید در استان‌های تهران، البرز، مرکزی،قزوین وقم تا ساعات نیمه شب ادامه خواهد داشت و فردا در این مناطق بارش باران رخ خواهد داد.

مراکز مدیریت بحران مناطق مذکور نیز ضمن ارایه‌ی تمهیدات لازم شرایط آب و هوایی را زیر نظر دارند.

با توجه به احتمال رخداد توفان تندری و رگبار و رعد و برق و همچنین تند باد شدید موقتی، توصیه می شود برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل جوانب احتیاط رعایت شود و از ترددهای غیر ضروری از جاده‌های کوهستانی البرز به ویژه دامنه های شمال آن و جاده های کوهستانی شمال غرب جلوگیری شود.

آسمان تهران و البرز فردا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و احتمال باد و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در پاره‌ای از نقاط وجود دارد.کمینه دمای این دو استان به ترتیب به 19 درجه و 22 درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار