مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش مسافران سفرهای دریایی خبر داد و گفت: ما در بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی به زودی طرح‌هایی را برای گسترش آنها به بهره‌برداری خواهیم رساند.

محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ای برای ساخت شناورهای ندارد گفت: شناورهای بزرگ معمولاً توسط شرکت‌های خصوصی و سازمان کشتی‌رانی ساخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: سازمان بنادر و دریا نوردی در زمینه نوسازی ناوگان‌های مسافری اقدامات لازم را انجام داده است و در زمینه ارتقای ناوگان‌های مسافری فعالیت‌های بسیاری را در برنامه کاری خود دارد.

سعید نژاد با اشاره به اینکه افزایش میزان مسافرت‌های دریایی یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای ما است گفت: در حال حاضر میزان سفرهای دریایی 17 میلیون نفر است که تا پایان سال جاری ما سعی داریم به 18 میلیون نفر برسانیم.

وی یادآور شد: این جابه‌جایی‌های مسافران توسط شناورهای دریایی در حال اجرا است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بنادرها ی شمالی کشور نیز گفت: سازمان بنادر مستقیماً در حوزه‌های بنادر علی‌آباد، نوشهر و بندر انزلی طرح‌هایی را برای گسترش این بنادر در دست دارد.

سعیدنژاد تصریح کرد: در بندرانزلی موج شکن‌های طولانی را در دست داریم که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید

وی یادآور شد: در بندر امیرآباد نیز حوضچه‌های جدید در حال ساخت است که در آینده نزدیک  با توجه به افزایش سطح دریا اجرایی میشود.

معون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بنادر چابهار و رجایی نیز اسکله‌های جدید را بهره‌برداری و  راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار